Zaterdag 06 oktober, een heerlijke dag!

6 oktober 2012door Webmaster

Na een week vol examens, moest ik nu als korfballer en coach op examen. Voor DSO A1 stond de zeer belangrijke wedstrijd tegen PKC op het programma. Met DSO 1 moesten we de eerste punten gaan pakken tegen concurrent Tiel.

09.00 uur, begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach. Want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag, ja die lacht de hele dag. Leuk zo’n wekker. Na een gezellig avondje in de plaatselijke kroeg gisteravond vond ik 09.00 uur toch een behoorlijke uitdaging. Maar goed, ik moest wel. DSO A2 speelde namelijk al vroeg en ik zou Sander assisteren als coach. Met frisse tegenzin ben ik rond 09.30 uur toch maar mijn bed uit gegaan. Als ontbijt nam ik twee heerlijke broodjes filet american, wat ik gerust als geluksbroodjes kan zien. Als ik dit als ontbijt neem, zijn de resultaten op de korfbal vaak goed. Verder ben ik niet bijgelovig.

Omstreeks 10.15 uur arriveerde ik fris en fruitig in de kantine. Aan mijn humeur kon het in ieder geval niet liggen. Na de gebruikelijke Red Bull en het sigaretje begon mijn dag als coach. DSO A2 speelde vandaag een prima wedstrijd en won dankzij een goede eerste helft eenvoudig van tegenstander Albatros. Aan het begin van de competitie was het nog even zoeken, nu lijkt de juiste formule tot succes gevonden. De stijgende lijn van de laatste weken werd vandaag prima voortgezet. Examen 1 van de 4: geslaagd!

Na de wedstijd van DSO A2 mocht ik gelijk door als coach om mijn eigen team, DSO A1, samen met Rob te coachen. Zoals gezegd was dit een zeer belangrijke wedstrijd, want bij winst kon het kampioenschap DSO eigenlijk niet meer ontgaan. PKC arriveerde, door een wegafsluiting op de snelweg, veel later dan gepland. De ideale voorbereiding die Rob de spelers van DSO had meegegeven, viel hierdoor in het water. Gelukkig was hier tijdens de wedstrijd weinig van te merken. DSO moest kort voor de wedstrijd de opstelling nog aanpassen, omdat Anika niet helemaal wedstrijdfit was. Veerle heeft haar plaats prima ingevuld. Zo blijkt maar weer dat we in de A-selectie voldoende kwaliteit hebben, ook in de breedte. DSO A1 speelde een prima eerste helft en ging verdient met een voorsprong de rust in.

Tijdens de rust werd benadrukt dat ‘inkakken’ tegen deze tegenstander echt niet kon. Helaas gebeurde dit toch. Gelukkig speelde PKC ook een mindere tweede helft, waardoor DSO met overtuiging de wedstrijd naar zich toe kon trekken. 19 doelpunten gemaakt, dat is een fantastische prestatie. Complimenten ook naar de invallers, die toch elke week maar weer bereid zijn om tijd vrij te maken voor een extra wedstrijd. Man of the match was voor mij Jean-Paul, die met schitterende acties zijn tegenstander helemaal zoek speelde. En dat ondanks een lichte blessure. Ben ik toch maar blij dat je bent blijven spelen JP! Natuurlijk speelde de rest ook een prima partij! Examen 2 van de 4: geslaagd.

Het moeilijkste examen moest toen nog komen: DSO 2 supporteren naar hun eerste overwinning. Tegenstander vandaag was Tiel. Die ploeg stond op de derde plaats, DSO helaas met 1 punt onderaan. Good Old Paul Langeweg was vandaag van stal gehaald om mee te doen. Hij drukte zijn stempel op de wedstrijd. Aanvallend belangrijk, door goed reboundwerk en zijn ervaring. DSO 2 knokte voor elke meter en leek 2 minuten voor tijd de overwinning binnen te hebben. Leek..want Tiel kon in de allerlaatste seconde nog scoren uit een vrije bal, waardoor de wedstrijd eindigde in een gelijkspel. Zonde, dit was echt niet nodig. Naar mijn mening werden er in de slotfase verkeerde keuzes gemaakt en leed DSO onnodig balverlies in de aanval. Maar goed, in ieder geval een punt, al voelde dit natuurlijk als een nederlaag. Examen 3 van de 4: gezakt.

Er is niets vervelender dan na een flinke teleurstelling zelf nog op examen te gaan. Dit was echter wel het geval, want ik moest met DSO 1 nog spelen tegen Tiel 1. Dit was voor DSO 1 een zeer belangrijke wedstrijd, want vandaag moesten de eerste 2 punten gehaald worden. Het sfeerteam had dit ook door en liet zich zien met een aantal leuke sfeeracties! Ik als speler heb hier zeer van genoten. Zowel voor de wedstrijd als tijdens de wedstrijd was er veel sfeer en dit zorgt toch voor extra motivatie binnen de lijnen.

De wedstrijd zelf verliep ook geweldig. DSO bouwde al snel een gigantische voorsprong op, door werkelijk elke goede aanval doeltreffend af te ronden. Korte kansen, verre schoten, alles ging erin. Dit was reden voor het sfeerteam om zich nog eens extra te laten horen. Ondanks de matige opkomst van het publiek, hing er zo een prima sfeer! Tiel wisselde noodgedwongen al vroeg in de eerste helft, om de schade te beperken. Met name aan het begin van de tweede helft leek ze dit aardig te lukken, maar DSO bleef scoren en won uiteindelijk met maar liefst 23-13! Een geweldig resultaat. Examen 4 van de 4: geslaagd!

Terugkijkend op deze dag, ben ik een tevreden mens. 3 van de 4 examens gehaald. Volgende week mag ik als coach mee met DSO A1 om ze naar het kampioenschap te coachen. Daarnaast speel ik met DSO 1 opnieuw een belangrijke pot, tegen concurrent ONDO. Ik hoop dan ook dat ik deze dag volgende week opnieuw meemaak. Want wat is er nu leuker dan deze resultaten? Vraag ik mijn moeder wel even om opnieuw broodjes en filet american in huis te halen, want dat was de basis. Bedankt iedereen, bedankt voor deze geweldige dag.

Frank Posthumus