Wedstrijdverslag DSO 6 – Seolto 6

23 december 2013door Webmaster

Deze wedstrijd werd gespeeld op de kortste dag van 2013, tenminste dat lijkt zo. Na enige studie over de werking van ons zonnestelsel, bleek dit helemaal niet de kortste dag te zijn. Net zo lang als alle andere dagen!

Toch kan ik me de verwarring van de meeste mensen wel voorstellen. Dit is namelijk de dag waarop de zon het kortst ons mooie dorpje Klundert zou kunnen beschijnen met een zonopkomst op 8:46 uur en een zonsondergang om 16:33 uur. Het is nog verwarrender, want het is niet eens de dag waarop de zon het laatst opkomt. Komende dagen zal de zon nog enkele minuten later opkomen, maar de zonsondergang is dan in verhouding weer nog later.
Daarnaast was er geen sprake van zon, die hebben we de hele dag niet gezien gedurende deze donkere grijze regenachtige dag.
Goed, ik had natuurlijk ook gewoon 21 december kunnen zeggen…..

Het zou de tweede wedstrijd worden tegen onze Zeeuwse vrienden uit Vlissingen. Ik wist nog wel dat die wedstrijd vies tegenviel en het resultaat smaakte nog bitterder. En dat ze daar in de kantine zeiden dat we onze eigen pleister hadden moeten meebrengen, daar krijg ik dan ook geen beter gevoel bij.
MAAR, het was een thuiswedstrijd EN we mochten ons verheugen op de aanwezigheid van enkele gastspelers. Renske, Jeffrey en niemand minder dan Mattie Vermeulen wilden ons team versterken. Ik weet nog steeds niet hoe ik Ria kan benoemen. Ze hoort bij het team, maar is niet ingedeeld. Maar goed iedereen was blij dat ze meespeelde.

Het werd een spannende wedstrijd.
In de eerste 12 minuten viel er geen enkele bal door de mand. Renske en Jeffrey zaten aan de kant te popelen om hun bijdrage te leveren. Toch moesten ze wachten tot de tweede helft voordat ze erin konden. Met een ruststand van 4-4 hadden we al 100% meer gescoord dan de vorige keer, hoewel we steeds vanuit achterstand moesten bijtrekken naar een gelijke stand. We moesten hard werken en iets in me zegt dat we voortaan maar een bidon met cola moeten klaarzetten voor Annette.
In de tweede helft ging het beter en kwamen we zelfs even twee punten voor te staan met 8-6. Jammer genoeg duurde de wedstrijd net te lang, waardoor de scheids affloot met 8-8.

Voor de rekenaars onder ons: Vergeleken met de vorige wedstrijd tegen Seolto 6, hebben wij 300% meer gescoord en zij 33,3% minder.
Hierdoor konden we met een redelijk goed gevoel het veld verlaten. We hebben tenslotte niet verloren.
We danken de fysieke bijdragen van de gastspelers en de emotionele bijdrage van het publiek. Want het is toch leuk als er mensen staan te klappen als we weer een punt maken.

Groeten, fijne feestdagen en een gezond, gelukkig en sportief nieuwjaar.