Wedstrijdverslagen DSO 1

27 september 2010door Webmaster

Beter laat dan nooit, maar hier zijn de wedstrijdverslagen van DSO 1 van de laatste 3 wedstrijden.

DSO redt het niet tegen VIOS

Op woensdagavond 15 september stond de derby tegen VIOS Willemstad op het programma.

VIOS opende binnen 1 minuut de wedstrijd. Vervolgens duurde het 10 minuten voordat DSO het gat de korf wist te vinden. Door rommelige aanvallen wist uiteindelijk Jasper met een korte kans de 1-1 binnen te schieten. De teams waren aan elkaar gewaagd,maar konden beide moeizaam de korf vinden. Het duurde weer lang en VIOS scoorde de 1-2, maar Rubin wist 1 minuut later door een strafworp de gelijkmaker te scoren. Voor rust pakte DSO een voorsprong. Jasper wist nogmaals met een schot te scoren en Sander scoorde uit een vrije bal. Na 10 doelpuntloze minuten floot de scheidsrechter voor rust. DSO ging met twee doelpunten verschil de rust in.

Na rust wist VIOS binnen 5 minuten de stand gelijk te trekken en beide teams waren weer aan elkaar gewaagd. Na 8 minuten wist Jasper, wederom door een schot, te scoren (5-4) en een aanval later kreeg Carola een strafworp mee en deze werd benut door Sander, waardoor DSO weer uitliep naar 2 doelpunten verschil. Olaf, die een speler van VIOS helemaal in zijn broekzak had zitten, wist zijn doelpuntje ook mee te pikken (7-4). In de laatste 10 minuten had VIOS de langste adem en scoorde vier maal. Met nog 4 minuten op de klok te gaan kon DSO niet meer de gelijkmaker scoren.

Aanval: Mandy Wigant, Carola Eland, Jasper Kayen en Sander Driesse

Verdediging: Stefanie van Kaam, Anita Lips, Olaf Verton  en Rubin van Dueren den Hollander (Remco Posthumus).

Scores: Jasper 3x, Sander 2x, Olaf 1x en Rubin 1x

Het eerste punt voor DSO

Zaterdag 18 september speelde DSO binnen 3 dagen haar tweede wedstrijd. Na een nederlaag van VIOS wilde DSO tegen NIO haar eerste punten pakken. Het weer was goed en de jaarlijkse fancy fair trok veel kijkers. DSO startte snel. Binnen 10 seconden wist Sander via een doorloopbal de 1-0 op het scorebord te zetten. Maar NIO liet het er niet bij zitten en scoorde in hun eerste aanval de gelijkmaker. Dit beloofde dus een mooie wedstrijd te worden.

NIO pakte de voorsprong, maar Rubin wist met een schot de gelijkmaker erin te knallen. Vervolgens was het het eerste aanvalsvak, Jasper en Sander, die beide met een schot scoorde en de stand op 4-2 brachten. Maar NIO kwam terug. Gelukkig wist Olaf met een korte kans het verschil weer op 2 punten te brengen. DSO liep uit door een doelpunt van Sander naar 6-3. NIO kwam terug naar 6-5. Het was Stefanie die met een afstandschot de 7-5 binnen schoot. DSO pakte iedere keer de voorsprong en Sander maakte de 8-6 met een mooie omdraaibal. DSO kon niet verder uitlopen, maar bleef iedere keer wel de voorsprong pakken. Door schoten van Olaf en Carola liep de stand weer uit naar 2 doelpunten verschil (10-8). DSO pakte eindelijk weer een verschil van 3 doelpunten door een strafworp van Rubin. Alleen wist NIO door een paar goede schoten uit te lopen naar 11-12. Olaf scoorde de gelijkmaker. Maar nu was het NIO die telkens de voorsprong weer pakte. Uit eindelijk was het Sander die door twee schoten en een omdraaibal de stand elke keer op een gelijke hoogte wist te brengen.

Aanval: Mandy Wigant, Carola Eland, Jasper Kayen en Sander Driesse

Verdediging: Stefanie van Kaam, Anita Lips (Stefenie Vermeulen), Olaf Verton  en Rubin van Dueren den Hollander.

Scores: Sander 7x, Olaf  3x, Rubin 2x en Jasper, Carola, Stefanie 1x

Slechte dag voor DSO tegen de koploper

Zaterdag 25 september stond de wedstrijd tegen de koploper op het spel. Weidevogels pakte snel een voorsprong van 4-0. Door een schot van Sander werd de stand 4-1. Weidevogels liep vervolgens weer uit naar 7-1. Voor rust wisten Sander en Olaf door een schot de ruststand op 10-3 te brengen.

Na rust was het Weidevogels dat weer uitliep naar 14-3. Nu was er een moment voor DSO dat door een vrije bal van Sander en schoten van Rubin, Olaf en Sander de stand naar 15-7 bracht. Toen was het de beurt aan Weidevogels. In de slotfase was het Jasper die zijn doelpunt nog meepikte, maar helaas had DSO geen beste dag tegen Weidevogels. Met een eindstand van 20-8 ging DSO met 0 punten terug naar de Klundert. Kortom een wedstrijd om snel te vergeten.

Aanstaande zaterdag speelt DSO thuis tegen Reeuwijk. Dit team staat een na laatste. Dit betekent voor DSO dat zij punten moeten pakken.

Aanval: Mandy Wigant, Carola Eland, Jasper Kayen en Sander Driesse

Verdediging: Stefanie van Kaam, Anita Lips, Olaf Verton  en Rubin van Dueren den Hollander.

Scores: Sander 4x, Olaf  2x, Rubin en Jasper 1x