VIOS laat derby-succes schieten

14 januari 2013door Webmaster

KORFBAL – DSO heeft opnieuw een zege geboekt in de korfbalderby met VIOS. De Klundertse ploeg won met 11-14 en houdt daarmee de kop van de derde klasse K in het vizier. VIOS bleef lang strijden voor de punten, maar kwam uiteindelijk net kracht te kort.

VIOS-trainer Petri van Dijk had de nederlaag enigszins ingecalculeerd. De oefenmeester van de ploeg uit Willemstad zag zijn spelers slechts eenmaal eerder een overwinning behalen dit seizoen. Tegen DSO, dat op het veld een klasse hoger speelt, hoopte hij vooral dat zijn team zo lang mogelijk bij zou blijven. Toch had Van Dijk gemengde gevoelens bij het verlies. “Als je kijkt naar het spelbeeld denk ik niet dat wij continu de mindere zijn geweest. Als er een dag is dat we van deze ploeg hadden kunnen winnen, dan was het vandaag.”

Collega Versteeg was vooral blij met de punten. “Het spel was niet altijd even best. Vooral aanvallend waren we niet goed genoeg. Bovendien hadden we ook in deze wedstrijd slechts een paar goede fases. Als we zo grillig blijven in wedstrijden, wordt het zeker tegen moeilijkere ploegen erg lastig.”

BRON: BNdeStem

VIOSDSO2013