Verslag DSO- Scheldevogels

6 februari 2012door Webmaster

DSO speelde vandaag de return tegen Scheldevogels. De vorige keer wist Scheldevogels in de laatste minuut een gelijkspel te forceren, doordat DSO een paar keer knullig balverlies leed in de aanval. DSO stond al zeker een kwartier op 1 doelpunt voorsprong doordat de aanval verzuimde om te scoren kwam de gelijkmaker toch op het scorebord. We waren dus zeker uit op revanche.

DSO startte in de volgende opstelling. Aanval: Sander (Jasper), Remco, Carola en Debora Verdediging: Rubin, Olaf, Tessy en Stefanie. Ondanks de goede speech van Marcel begon DSO niet sterk aan de wedstrijd. Scheldevogels kwam snel op een voorsprong. Met maar 1 minuut gespeeld viel bij Scheldevogels al een blessure. De dame die vorige keer de meeste doelpunten scoorde ging door haar enkel.

Toch scoorde ondanks dat Scheldevogels zelfs de 2-0. DSO zette een tandje bij. Via een korte kans van Rubin en een vrije bal van Olaf kwamen we weer op gelijke hoogte. Met een mooie doorloopbal van Remco kwam DSO voor het eerst op voorsprong. DSO had veel kansen maar net als de vorige keer tegen Scheldevogels verzuimden we om het af te maken. Daardoor kwam Scheldevogels weer op gelijke hoogte. Voor rust kreeg DSO nog een domper te verwerken. Sander kwam na een sprongduel om de bal verkeerd terecht en ging door zijn enkel. Sander wilde in eerste instantie toch nog even proberen, maar na een stukje lopen mocht Jasper toch zijn trainingspak uittrekken. Na een paar keer stuivertje wisselen ging uiteindelijk DSO met een 6-5 voorsprong de kleedkamer in.

In de rust hamerde Marcel op het afmaken van de kansen en het opletten in de verdediging. DSO nam zijn advies ter harte en via een vrije bal van Olaf liep DSO voor het eerst in de wedstrijd uit naar een voorsprong van 2 doelpunten. De volgende aanval nam het stokje over en via een doorloopbal van Remco en een schot van Jasper werd de voorsprong verder uitgebouwd. Aan beide kanten werden de kansen vaak niet benut. Scheldevogels raakte gefrustreerd en reageerde het af op de scheidsrechter. Terwijl DSO op een rustige manier doorspeelde. Scheldevogels slaagde er toch in om het gaatje weer wat kleiner te maken, maar Jasper besliste uiteindelijk met 2 doelpunten de wedstrijd. 11-7.

Volgende week speelt DSO de return tegen Blauw wit in Kloetinge. Het ziet er naar uit dat dit ook weer een spannende wedstrijd gaat worden. We weten wat we moeten doen en zijn er klaar voor. Die twee punten gaan mee terug naar Klundert!

Wie scoorde er dit keer?
Olaf 3x, Jasper 3x, Remco 3x en Rubin 2x.
groetjes van Debora