Verslag DSO A1 – Nieuwerkerk A2

7 maart 2010door Webmaster

Onze laatste wedstrijd in de zaal! In de eerste klasse! We moesten rond een mooie tijd aanwezig zijn! 12:15. Na wat inschieten in de rust was het tijd voor de bespreking! Sander was er niet bij dus Rob nam het woord! Als we deze wedstrijd zouden winnen zouden we niet laatste eindigen. Dus een goede reden om alles op alles te zetten om te winnen. De vorige keer tegen Nieuwerkerk was het 14-14 geworden. Dus deze keer zouden we gewoon moeten winnen. De opstelling was als volgt: In de aanval: Luuk, Remco, Caroline, Jessica. In de verdediging: Jeroen, Robert, Anouk, Birgit. De reserves waren Ben en Mandy.

De wedstrijd
DSO kreeg natuurlijk de bal uit. We speelde wat rond, maar creëerden niet echt kansen. Zo kwam de bal de ook bij de aanval van Nieuwerkerk terecht. Zij zorgen gelijk wel voor kansen maar dit wisten wij de eerste 5 min dicht te houden. Helaas kwamen daar dan toch die doelpunten voor Nieuwerkerk. Tijd om er verandering in te brengen! Zo speelden we in een redelijk tempo rond, en wist Robert er een mooi afstandschot in te leggen. Jeroen dacht hier ook zo over en wist dan weer in een nieuwe aanval met een goede actie de bal ook in de korf te leggen! 2-2 dus tijd om te wisselen. Hierna liep het in de aanval van DSO niet meer lekker er werden te veel plaats fouten gemaakt en uiteidelijk wis de verdediging van DSo het niet dicht te houden! Zo liepen we steeds verder achter! De ruststand 2-6 voor Nieuwerkerk.

In het begin ging het nog wel maar later in de eerste helft wou het niet meer lopen! Dus er moest verandering in komen, het baltempo moest nog hoger en we moesten nog feller worden, en voor iedere bal gaan! Na een goede peptalk van Rob zouden en moesten we er werkelijk waar alles voor geven om deze wedstrijd te WINNEN!

Robert, Jeroen, Anouk en Birgit moesten verdedigen. De Verdediging van DSO zatt er gelijk goed op en onderschepte vrij snel de bal! Deze moeite werd dan ook beloond door Remco die een mooi kort schotje in de korf wist te leggen! Weer was de verdediging van DSO scherp en onderschepte zo veel ballen uit de aanval van Nieuwerkerk. Remco had nog steeds dat doelpunt in zijn kop en leggen dan weer feilloos de bal opnieuw in de korf. Helaas waren we even niet scherp en lieten zo weer 3 doelpunten door! 4-9 stond het. Maar het liep zeker niet slecht bij DSO. Door mooie acties goede aanvallen, en natuurlijk ook goed verdedigen wisten we tot 9-9 terug te komen. De doelpuntenmakers waren opnieuw Remco 2 keer, Mandy een zuiver kort balletje onder de korf, een geweldig schot van Robert en uiteindelijk een strafworp die Luuk er mooi in wist te leggen. De spanning was om te snijden! Nog 3 min op de klok! Maar DSO was nog niet klaar! Door weer een overweldigend schot van Robert kwam DSO op voorsprong! 10-9!!!! Helaas was dit niet voor lange duur! En kwam Nieuwerkerk terug op 10-10. MAAR gelukkig hebben we altijd onze redder in nood die in de laatste min de bal opnieuw in de korf wist te brengen. Het winnende doelpunt werd gemaakt door niemand anders dan REMCO. De scheits blies op zijn fluitje en de eindstand was 11-10 voor DSO

Dit was de laatste wedstrijd in de zaal, volgende week vrij. En dan weer buiten trainen!

Remco        5x
Mandy        1x