Verslag All Ready- DSO

21 november 2011door Webmaster
DSO 1 DSO 1 speelde de eerste uitwedstrijd van het zaalseizoen tegen All ready in Zierikzee. Na een lange blessure van Monique gingen we eindelijk weer eens van start in de originele opstelling van de veldcompetitie.De eerste aanval bestond uit Sander, Remco, Carola en Debora. De eerste verdediging bestond uit Rubin, Olaf, Stefanie en Monique. Op papier speelde DSO een wedstrijd tegen het minste team uit de poule. All Ready.

Op voorhand werden we door Marcel gewaarschuwd dat we fel van start moesten gaan, om All Ready geen kans te geven er een wedstrijd van te maken. Binnen een aantal minuten kwam DSO al snel op een 3-0 voorsprong via schoten van Sander, Carola en Olaf.  Toen sloeg het spel om. DSO ging te overmoedig spelen, waardoor er stomme fouten in de verdediging gemaakt werden. Hierdoor maakten we het ons onnodig moeilijk en lieten we All Ready terugkomen in de wedstrijd. Al lieten we All Ready nooit op een voorsprong komen. We gingen tot de rust bijna gelijk op. Doordat Rubin een strafworp benutte gingen we met een voorsprong van 1 doelpunt de kleedkamer in. 7-8

Na een goede ietwat strenge speech van Marcel begon DSO weer fel aan de wedstrijd. Via wederom een score van Rubin begonnen we goed aan de 2e helft. Remco maakte daarna een schitterende doorloopbal. Carola schoot een afstandsschot raak en zo kwam er al snel weer een grotere voorsprong voor DSO op het scorebord 7-11. Helaas viel er bij All ready een speler uit, waarvoor geen vervanger aanwezig was. De heren van het daarvoor spelende A team waren gewoon naar huis gegaan. Zo gebeurde er iets wat we allemaal al jaren niet meer hadden meegemaakt. In ieder geval sinds de senioren niet meer. We moesten de wedstrijd afmaken met een 3 tegen 4 situatie in het eerste aanvalsvak. Hierdoor had Remco geen tegenstander meer en mocht hij de hele wedstrijd niet meer schieten. Het werd lastig spelen voor zowel het All Ready vak als DSO.

De rest van de wedstrijd werd het kijken niet meer waard. Via doelpunten van Rubin, Sander, Olaf en Stefanie liepen we steeds verder uit. DSO won de wedstrijd uiteindelijk gemakkelijk zonder goed te spelen. We wonnen de wedstrijd met 10-17. Wanneer we alleen afgaan op de stand is het een mooie overwinning.  Ook slechte wedstrijden moeten gewonnen worden, dus we zijn blij met de 2 punten. Een leerpunt van deze wedstrijd is, dat we altijd (maakt niet uit welke tegenstander) slim moeten blijven spelen. Dat houdt in niet te veel risico nemen maar strak verdedigen en in de aanval de goede kansen pakken. Het positieve punt is dat we toch 17 doelpunten gescoord hebben.

Wie hebben er deze week weer gescoord?
Sander 6x, Rubin 4x, Olaf, Carola en Stefanie 2x en Remco 1x.

Volgende wedstrijd spelen we thuis tegen Good luck waar we ook in de veldcompetitie tegen spelen. We hopen dat we net als tegen Vios een volle tribune met toeschouwers kunnen begroeten.
Tot dan!
Debora Schreuders