Van de penningmeester

8 juni 2017door Webmaster

Het einde van het korfbaljaar van 2016/2017 komt snel in zicht. We hebben nog één geweldige activiteit te gaan, het koppelschiettoernooi, en dan kunnen de kunstgrasschoenen weer even naar zolder. Het was weer een jaar met een hoop leuke activiteiten, sportieve successen en gezelligheid.
Heel veel Jeugdteams zijn dit veldseizoen kampioen geworden en de senioren mogen er ook wezen. DSO1 heeft zich gehandhaafd op het veld in de 2e klasse, DSO 3 is kampioen geworden waardoor DSO 2 promoveert, en DSO 4 is ook zonder veel moeite als beste uit de bus gekomen. Uiteraard mogen we onze beide Mid-Week teams niet vergeten, ook zij zijn beide kampioen geworden dit veldseizoen.

Ik kijk ook terug op wederom een inbraak in de kantine, dit is een hoop gedoe voor de vereniging en kost uiteindelijk altijd geld. De inbrekers hebben uiteraard niets mee kunnen nemen aangezien we niets van waarde bewaren in de kantine, maar schade was er wel zoals jullie gezien hebben. Cor Hollemans heeft hier zeer adequaat op gereageerd en heeft de politie te woord gestaan en de taken uitgezet naar de verschillende actiehouders, bedankt!

In het bestuur is ook een hoop beweging geweest. Ellen Leijten en Hans Posthumus zijn uit het bestuur gegaan. Anton van Dam zal komend korfbaljaar de voorzittersstoel bemannen. Daarnaast zijn Jasper Kayen (Neven Activiteiten & Publiciteit), Femke Willebordse (Secretariaat) en Daphne Strootman (TC) begonnen met hun nieuwe portefeuille. Erg fijn om weer een volledig bestuur te hebben en ik kijk daarom zeker weer uit naar een volgend productief maar ook gezellig jaar.

Als penningmeester ga ik uiteraard over de financiële kant van de vereniging. Het einde van een korfbaljaar betekend voor mij dan ook extra werk in de vakantieperiode. Ik zal het jaar moeten afsluiten, de ALV stukken opstellen en het nieuwe financiële jaar voorbereiden. Ik wil jullie daarom ook vragen om voor 30 juni alle declaraties en reiskostenvergoedingen in te dienen, zodat ik deze op tijd kan verwerken.

Zoals de cijfers er nu uit zien, lijkt het erop dat we over het algemeen een prima financieel jaar gedraaid hebben. Dat doe ik natuurlijk niet zelf, dat doen jullie met z’n allen! Ik wil jullie dan ook allemaal bedanken voor jullie inzet om alle zaken goed te laten verlopen. Ik denk hierbij niet alleen aan de sporttechnische taken als alle scheidsrechters, trainers/coaches, TC, JTC, e.d maar ook aan financieel belangrijke taken zoals de Kantinewerkgroep, DSO Sport Event, Sponsorcommissie, Grote Verloting en Braderie.

Vrijwilligers blijft echter wel een aandachtspunt, het wordt steeds moeilijker de geoliede machine goed te laten lopen. We hebben dit jaar al gezien dat we niet kunnen voldoen aan de eisen die de KNKV stelt over het aantal te fluiten wedstrijden. Dit zal volgend jaar niet beter worden en zal ook steeds groter wordende financiële consequenties met zich meebrengen waar ik rekening mee zal moeten houden in de begroting. Barvrijwilligers zijn cruciaal op een drukke trainingsavond of een mooie zonnige zaterdag middag. Zij zorgen er niet alleen voor dat we een colaatje, biertje of wijntje kunnen bestellen, maar ze zorgen er ook bijvoorbeeld voor dat ik de rekeningen van de zaalhuur, KNKV, accommodatie onderhoud, verzekeringen, energie kan betalen. Zonder vrijwilligers hebben we sportief dus een groot probleem, maar financieel zal dit ook een uitdaging zijn.

Tijdens de algemene ledenvergadering voor het komende jaar zullen er weer belangrijke onderwerpen ter spraken komen, zoals de veldverkleining, vrijwilligers, KNKV beleid, ledenstatus, ledenwerving en het belangrijkste en leukste onderdeel de financiën van de vereniging :). Ik hoop jullie daarom ook allemaal te zien tijdens de ALV, de datum zal in het begin van het volgende korfbaljaar bekend gemaakt worden.

Tot bij het koppelschiettoernooi en als ik je niet meer zie dan wens ik je een fijne vakantie!

Roeland Strootman