Update trainingen junioren & senioren

15 oktober 2020door Webmaster

Beste spelers van DSO,

Naar aanleiding van de aangescherpte maatregelen, hebben we vanuit de KNKV onderstaande richtlijnen gekregen.

De komende week zijn er geen trainingen voor DSO 3/4/5/6/7 + Kombifit. Het is naar aanleiding van de regels niet haalbaar deze teams op de huidige trainingstijden te laten trainen. Wij willen het trainen in de zaal als DSO graag faciliteren, zodat we lekker fit blijven met zijn allen en ook nog het DSO-gevoel kunnen vasthouden in deze rare tijd. Uiteraard met inachtneming van de regels, zodat ook wij onze verantwoordelijkheid nemen.
Op maandag 26 oktober willen we dan ook alle teams laten starten met het trainen in de zaal. Het trainingsschema & een bericht met alle richtlijnen m.b.t. de Niervaert volgt komende week.

Voor teams in de A-jeugd van 17 en jonger geldt:
• Qua trainingen zijn er geen beperkingen;
• Onderlinge wedstrijden binnen de vereniging zijn toegestaan;
Gezondheidscheck voorafgaand aan de training; de trainer is hier verantwoordelijk voor.
• Kleedkamers en kantines zijn vanaf heden gesloten.

Voor teams in de senioren geldt:
• Per 200 m2 mag er door 4 spelers getraind worden. (2 viertallen per korfbalvak van 20 * 20 m = 400 m2 voor 8 spelers);
In de sporthal houden wij het maximum van 20 personen aan die tegelijkertijd kunnen trainen i.v.m. de veiligheid, afstand & mogelijkheden met oefeningen.
• Er mogen, volgens de KNKV regels, maximaal 30 personen tegelijkertijd aan het trainen zijn;
• Elke sporter en trainer houdt – ook tijdens de training – anderhalve meter afstand ten opzichte van elke medesporter;
• De viertallen mogen gedurende de trainingen niet wisselen;
• Onderlinge wedstrijdjes zijn niet toegestaan;
• Op één korfbalveld zijn maximaal vier trainers aanwezig;
• Kleedkamers en kantines zijn vanaf heden gesloten.

Zijn er vanuit de spelers of trainers vragen, zoek dan zeker even contact met een van de TC-leden.

Laten we ervoor zorgen dat we op een zo veilig mogelijke manier kunnen blijven trainen. Neem de regels vanuit DSO en de Niervaert serieus en houd je eraan.

Namens de TC,

Daphne Strootman-Eland