Rentree DSO 1 in tweede klasse, Merwede maatje te groot

1 september 2012door Webmaster

Na het kampioenschap van vorig seizoen, is DSO 1 (wederom) gepromoveerd naar de tweede klasse. De voorgaande keren is handhaving niet gelukt en dit seizoen is het zaak daar verandering in te brengen. Het seizoen begon vandaag thuis tegen Merwede 1. Een ploeg die in onze ogen bovenin gaat meedraaien in deze klasse.

We begonnen vandaag in de volgende opstelling:

Aanval: Mandy, Stefanie, Frank en Rubin
Verdediging: Carola, Tamara, Olaf en Sander

Om exact 16.00 uur floot de scheidsrechter voor het eerst en kon de wedstrijd beginnen. DSO startte fel en ging op zoek naar een vroege openingstreffer. Deze viel niet, mede door de sterke verdediging van Merwede. DSO hield het ook goed dicht, maar kon niet voorkomen dat Merwede de voorsprong pakte vanuit een vrije bal, 0-1. Het aanvalsvak ging opnieuw op zoek en zette geduldig aanvallen op met de juiste mensen in de rebound. Een doelpunt leverde dit echter niet op. Verdedigend stond DSO wel goed, maar na 9 minuten werd het toch 0-2.

Daarna ging het hard. DSO had zeer veel moeite met de grote druk op de aanvallers en de kansen die DSO kreeg, werden niet benut. Zo stond er bij rust een stand van maar liefst 1-11 op het bord. Mandy nam de gehele DSO-productie aan doelpunten voor haar rekening. Welkom in de tweede klasse. Dat sein werd afgegeven door Merwede vandaag. Verdedigend werd DSO slordiger naarmate de eerste helft vorderde, en aanvallend werd er te vaak van te ver geschoten, als een soort noodoplossing. Dit moest in de tweede helft echt anders.

De tweede helft begon en al snel scoorde Frank met een kort schotje na een goede actie van Rubin. Merwede leek niet onder de indruk, want ondanks grote druk van Olaf wist zijn heer toch te scoren. Het tweede aanvalsvak had in deze fase moeite met het vinden van de korf. De acties werden beter, de afronding niet. Merwede liep in deze fase uit naar 2-14. Na opnieuw een doeltreffend schotje van Frank en een schot van ver van Merwede stond het 3-15 na 12 minuten in de tweede helft.

Er brak een doelpuntloze fase aan. Bij Merwede vonden ze het wel best zo, bij DSO wilde het aanvallend maar niet lukken. Sander brak na 10 doelpuntloze minuten de ban met een schot. Merwede wist 5 minuten later ook weer te scoren, waardoor de stand op 4-16 kwam. Met 2 doeltreffende schoten binnen 1 minuut tilde Frank de stand naar 6-16. Sander nam hierna de scores over en ook hij scoorde 2 keer snel achter elkaar, 8-16. Merwede scoorde nog een vrije bal, waarna Rubin de eindstand bepaalde op 9-17.

Het verschil in niveau tussen de tweede klasse en de derde klasse is groot. Dat werd vandaag wederom duidelijk. Verder heeft DSO echt meer overtuiging nodig, wil het dit seizoen punten gaan pakken. De tweede helft ging het al een stuk beter, maar er is nog een lange weg te gaan. Aan de inzet lag het niet. DSO zal moeten proberen om knokkend punten te sprokkelen en te pieken tegen de juiste tegenstanders. Wij gaan daar alles aan doen en hebben er, ondanks deze domper, alle vertrouwen in!

Supporters en reserves bedankt!

Namens DSO 1,

Frank Posthumus
Het verslag van jouw wedstrijd ook op de website van DSO? Mail hem dan naar verslag@korfbal.net !