Reanimatie opleiding afgerond bij DSO

4 mei 2013door Webmaster

Na aanschaf van een AED bij DSO bleek dat er ongeveer 20 mensen konden reanimeren en de AED bedienen. Er bleek ook veel belangstelling te zijn om dit te leren. Dit was een goede gelegenheid om een reanimatiecursus te organiseren binnen DSO. Inmiddels zijn er 2 cursusavonden geweest. In totaal hebben 18 DSO-leden nu ook een reanimatiediploma gehaald. Riet, Karin en Marco hebben op een leuke wijze ons flink laten oefenen met reanimeren, beademen en AED gebruiken. De Kruisvereniging Klundert vond dit initiatief van DSO zo goed, dat zij een deel van de kosten van de opleiding voor hun rekening hebben genomen.

Voor alle duidelijkheid: De AED hangt achter de bar. Hierbij hangt ook een protocol met telefoonnummers, adres van onze accommodatie. Verder is het in geval van nood belangrijk om de grote poort open te zetten voor de ambulance, en de ambulance op te wachten bij de Molenvlietweg.

Laten we hopen dat we de AED nooit hoeven in te zetten.

Mocht het echter wel een keer nodig zijn, dan is DSO nu in ieder geval goed voorbereid.

Hier staan de foto’s van Erik Bosman van deze avond