Promovendus DSO halverwege knap vijfde

15 oktober 2012door Webmaster

KORFBAL – In de tweede klasse I heeft DSO de laatste veldwedstrijd van dit kalenderjaar gewonnen van ONDO, 9-15. Het was het derde duel in zeven dagen voor de ploeg uit Klundert.
Alleen de midweekse wedstrijd tegen Swift werd dinsdag met 16-14 verloren. Vorige week won DSO al van Tiel’72.

Tegen ONDO begon DSO moeizaam en kwam het door passief en slordig spel op een 4-2-achterstand. De Klundertse ploeg liep bijna een kwartier achter de feiten aan. Pas halverwege de eerste helft begon het beter te draaien bij DSO. De 4-2-achterstand werd omgebogen naar een 5-7-voorsprong bij rust. Vooral Ruben van Dueren scoorde er lustig op los.
In de tweede helft stond er een heel ander DSO. De ploeg van trainer Marcel Versteeg heerste in de duels en speelde de wedstrijd goed en slim uit. De ploeg had de tegenstander in de tang en verloor de controle geen moment.

De Klunderse ploeg stijgt door de overwinning naar de vijfde plek. Daarmee houdt het ACKC, Tiel’72 en ONDO knap achter zich.
Bron: BNdeStem- Sammy van Lieshout