Gelezen op de site van Ten Donk: Ten Donck nadert koploper

8 februari 2010door Webmaster

Afgelopen zaterdag kwam de (tot dan toe) onbetwiste koploper van de derde klasse I op bezoek in de Reijerparkhal, die voor deze topper ‘lekker gevuld’ was.

De manier waarop de uitwedstrijd op 5 december jl verloren was gegaan lag bij een ieder nog vers in het geheugen: middels o.a 9 (!) benutte strafworpen werd een zeer zure, maar vooral onnodige nederlaag geleden.

Hoe anders verliep de wedstrijd deze middag! Nadat pupil van de week Marlene Buitendijk de openingsbal (geschonken door een aantal leden van Ten Donck) had mogen nemen ging Ten Donck fanatiek op jacht naar de openingstreffer.

Deze werd in de 3e minuut gemaakt door Marcel Westerveld, die een toegekende strafworp verzilverde. Een minuut later tilde Stephan Mulder de stand naar 2-0. In de 6e minuut stelde Maurice Desloover Laura Streefkerk in staat de 3-0 aan te tekenen. Een door de Brabanders benutte strafworp bracht de stand op 3-1, waarna Stephan Mulder in de 8e minuut een doorloop op aangeven van Lindsay Verhoeckx verzilverde (4-1).

Op deze stand haperde de van Pelt & Schreijer-machine enigzins. De koploper kan in de 16e minuut tot 4-2 terugkomen. In de 19e minuut herstelde Maurice Desloover de marge weer (5-2). Na weer een Klundertse tegentreffer was het Michelle van Waterschoot die in de 21e minuut uitblinkster Lindsay Verhoeckx in staat stelde de 6-3 te scoren. Dezelfde Lindsay Verhoeckx bracht Marcel Westerveld 4 minuten voor rust in schotpositie. Deze deed wat van hem verlangd werd en knalde de 7-3 ruststand op het bord.

Opvallend in deze eerste helft was het goede verdedigende werk van Laura Streefkerk en Amanda Niessink, die de zeer geroutineerde nummer 4 van DSO geen centimeter ruimte gaven, dit tot grote frustratie van deze speelster. Het vele commentaar dat zij op arbiter Broeren had werd door deze uitstekende leidsman naast zich neergelegd.

Na de rust viel het spel van de Blauw Gelen ietwat terug. Dit zou zo maar door de kracht van de tegenstander kunnen komen, want deze ploeg is natuurlijk niet voor niets in de positie gekomen waar zij nu staat. In de 4e minuut was het Maurice Desloover, die een vrije worp op aangeven van Laura Streefkerk (wat een geweldig wapen is dat toch geworden) tot 8-3 promoveerde. Een Klundertse vrije worp betekende even later 8-4, maar Stephan Mulder kon in de 6e minuut met een schot voor 9-4 zorgen.

Op dat moment bleek de taaiheid van DSO: de koploper krabbelde in de 9e en 10e minuut terug tot 9-6. Een mooi schot van Amanda Niessink bracht in de 11e minuut de 10-6. In de 12e minuut kon DSO weer terugkomen, maar twee minuten later benutte Marcel Westerveld een doorloop op aangeven van Lindsay Verhoeckx: 11-7.

Nog wist DSO van geen opgeven: na 20 minuten prijkte er 11-9 op het scorebord. Het zou toch niet weer verkeerd aflopen? Dit zou écht zwaar tegen de veldverhouding in zijn, want Ten Donck speelde als een koploper en DSO als de runner up.

In de 24e minuut gooide Stephan Mulder de wedstrijd definitief in het slot, door een doorloop op aangeven van Marcel Westerveld te benutten.

In de resterende 6 minuten slaagde de Martin Izarin-formatie erin de wedstrijd op een correcte manier uit te spelen. Ten Donck hield derhalve de punten in huis in deze uiterst sportieve topper.

Na afloop kwam er een dankbaar applaus van de bomvolle tribunes. Ten Donck deed wat het moest doen en draaide daarmee de duimschroeven aan bij DSO. We gaan de komende weken zien waar dit nog toe gaat leiden!

Ook nu zal weer alles uit de kast moeten om daadwerkelijk aan te haken bij DSO. Dit seizoen is Velox reeds twee maal verslagen. Wij herinneren ons echter maar al te goed de de laatste thuiswedstrijd in de zaal van vorig jaar. In de race om toenmalige koploper Harga nog te achterhalen vernederde Velox Ten Donck in eigen hal. Laat die herinnering een waarschuwing zijn!

Met dezelfde steun als tegen DSO hebben we echter het volste vertrouwen in een goede afloop!

Bron: website akc Ten Dock, http://akctendonck.slclubsite.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=245:ten-donck-nadert-koploper&catid=98:verslagen&Itemid=184