Gelegenheidsteam DSO 6 laat het liggen

22 september 2013door Webmaster

Zaterdag 21 september om 14.30 uur mocht DSO 6, of misschien beter gezegd het gelegenheidsteam van DSO 6 met aanvullingen van DSO 5  trachten de wedstrijd tegen NIO wel in het voordeel van de Klundert geel-zwarten om te buigen.

Vorige week, en tot mijn spijt is daar geen verslag van geschreven werd de uitwedstrijd in Rotterdam verloren, met name door een tekort aan schotrendement.

Dan thuis maar proberen de winst binnen te harken. Helaas was DSO 6 verre van compleet (maar 2 oorspronkelijke dames en 4 de heren van het oorspronkelijke team hadden korfbalmogelijkheden), waardoor een beroep gedaan werd op Anika, Corrie, Chantal. Annette, Ed en Marcel. Dames en heren, bedankt!

De wedstrijden tegen NIO zijn behalve gelijkopgaand (vorige jaar won DSO nog) ook vol onderling respect en kleine gebbetjes naar elkaar toe. Eerlijk is eerlijk, NIO is een leuke club om tegen te spelen.

Gelijkopgaand. Mede door een punt van Jolanda werd binnen de kortste keren gewisseld bij 1-1 en wist NIO door te stoten naar 1-3, waarna uw verslagschrijver als meteen uitviel met een voetblessure die al langer parten speelt, maar nu doorzette. Doorspelen was helaas geen optie.

Toch pakte de wissel goed uit, want het ging was beter draaien in het vak, maar NIO ging wel met een (op dat moment) terechte voorsprong het veld af. Na de thee en diverse wissels ging DSO er nog meer tegenaan. Aan aanvoering van opzwepende korfbaltips van trainer Arie Eland werd het tempo omhoog geschroefd en werd er feller gespeeld. NIO wist eigenlijk niet geheel waar ze het zoeken moesten, maar wisten hun punten ook te scoren. Ook onze recentste aanwinst, Mark van den Ing, wist de korf te vinden en zijn eerste punt in een korfbalwedstrijd te scoren.

De wedstrijd ontpopte (met de klaren van festival ontpop op de achtergrond) in een (zeker voor het publiek) spannend schouwspel waarbij eigenlijk (net als bij de uitwedstrijd in Rotterdam) misschien wel geen winnaar moest zijn. Maar als er een winnaar had moeten zijn, had dit keer DSO het moeten zijn. Helaas trok NIO toch de winst binnen met 8-9.

Invallers: nogmaals dank!