Wedstrijdverslag van DSO 7 tegen Triade 3

6 januari 2013door Webmaster

De eerste wedstrijd van ons team in het nieuwe jaar werd op 5 januari 2013 rond 19:30 uur gespeeld in de Niervaert.
Het is de eerste wedstrijd na een periode van Kerst en Oud-en-Nieuw met voor de meesten uitbundig eten en drinken. Dit kon wel eens een zware wedstrijd worden.

Maar eerst moet ik even iets kwijt, want na een wedstrijd neemt altijd een van de spelers de shirts mee naar huis om ze te wassen. De laatste keer nam ik ze dus mee, maar mijn vrouw was echter niet thuis. Ik moet toegeven dat ik ze nog nooit zelf heb gewassen, maar zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Kordaat heb ik ze binnenste-buiten in de wasmachine gedaan. Er stond een pak, met een foto van een stralende was, bovenop de wasmachine. Met het schepje dat in het pak zat heb ik de twee laatjes gevuld, een draaiknop op 30 graden gezet en op start gedrukt. Klaar. Een kind kan de was doen! Nadat dit geheimzinnige proces van water spuiten, draaien, zoemen en pompen voltooid was, alle shirts opgehangen om te drogen. Ik was er trots op, het zag er hetzelfde uit als wanneer mijn vrouw dat doet!

Ik begon pas ongerust te worden toen een dag later mijn vrouw de kamer instormde met de vraag wat ik met de wasmachine gedaan had…. Ze spoelt de wasmachine altijd even voordat er een was gedraaid wordt, maar dat water bleef maar schuimen….

Afin, ik heb maar niets gezegd tegen onze teamleden en toen we ons gingen omkleden bleek gelukkig alles goed te gaan, hoewel de shirts erg statisch waren. Ik vond dat bij de dames wel mooi staan overigens. Na de wedstrijd zei Johan er iets van dat zijn shirt zo statisch aanvoelde. Ik heb de situatie toch maar uitgelegd. Lachend zei hij dat hij nu begreep waar dat schuim onder zijn oksels vandaan kwam….

Nu ik het toch over de wedstrijd heb, van de 7 heren van Triade waren er 5 niet in staat om te spelen, waardoor er een aantal 16 jarige tieners uit hun A team ingezet werden. Wat zijn ze snel en wendbaar! We moesten al onze ervaring (daar heeft ons team het meeste van) inzetten tegen Triade 3! De ruststand was 5 tegen 4.

Spannend, want het kon nog alle kanten op. We hebben tijdens de rust nog een teamfoto genomen. Ons tsjakka momentje. Maar de tweede helft bleek net zo spannend te verlopen, met een bijna gelijk oplopende stand. De scheids floot af op 12 tegen 11. Gelukkig, weer winst voor DSO 7.

De punten zijn gemaakt door: Marianne 4, Corrie 3, Gerrie 2, Ies 1, Marcel 1, Karel 1.

Zou het massaal toegestroomde publiek bij deze thuiswedstrijd hebben bijgedragen aan de winst? Nou ja, ik zag toch zeker 7 mensen zitten, waaronder Ton van Hoof, een nieuw lid, die na wat conditieverhogende trainingen hoopt mee te kunnen spelen.

Groeten,
Karel