E3 met 6-0 winst goed bezig!

4 maart 2012door Webmaster

De Meiden van E3 hebben zaterdag wederom een geweldige prestatie geleverd. Werd de thuiswedstrijd van Sporting Delta in Dordrecht gewonnen met 8-0, afgelopen zaterdag werden de Dordtenaren met 6-0 onder de korf geveegd. Zaterdag 3 maart 2012 was het vroeg dag voor de kinderen van het E3-team. Om 7.50 uur verzamelen en met het hele team naar Sporting Delta in Dordrecht.

Thuis hadden we met 8-0 gewonnen, dus dat gaf een goed gevoel bij de start van de wedstrijd. Meteen na het eerste fluitsignaal ging Sporting Delta fanatiek in de aanval en leek het even een spannende wedstrijd te gaan worden. Tot E3 binnen een minuut in balbezit kwam. Vanaf dat moment waren wij vooral in de aanval en leden we maar kort balverlies.

Onze mascotte, ” Girafje” heeft zijn werk goed gedaan. Want al vrij snel in de eerste helft scoorde Tessa de openingsgoal.1-0. Snel gevolgd door de 2-0 van Renate en de 3-0 van Rachel. De momenten dat Sporting Delta aan de bal was, wisten we dat door goed en tactisch samenspel, waarbij Sophie, Nina en Iris steeds op de goede plek stonden, snel te onderbreken. Daardoor bleken we toch de sterkere partij. (met dank aan de tips van de coaches). De spanning steeg en de hoop op meer doelpunten was gerechtvaardigd. Dion had in de eerste helft een heel doelrijpe kans en een voor de toeschouwers een prachtig doelpunt van Indi, werd afgekeurd.

Ook de tweede helft waren de E-3tjes actief en daardoor vaak aan de bal. Zo maakte Renate er 4-0 van en zorgde ze ook voor de 5 op het scorebord. Dion lukte het ondanks de lengte van de tegenstander, die was zeker 2 koppen groter, bijna om raak te schieten. Rachel vond de korf nog een keer en zorgde voor de eindstand. 6-0 . Helaas lukte het Mearle niet om daar met een strafworp bovenuit te komen. Het nemen van een strafworp is dan ook wel erg spannend. Omdat we ook nog eens heel goed verdedigden kon Sporting Delta geen enkele keer de bal in de korf krijgen.

Met nog twee wedstrijden te gaan wordt de competitie nu wel erg spannend, want het kampioenschap komt, zij het voorzichtig, in beeld.

Door Yvonne van Bezooijen