DSO wint verdient van Thor

17 oktober 2010door Webmaster

In een winderige woonwijk in Rotterdam moest DSO aantreden op gras tegen Thor dat net als DSO onderaan de ranglijst staat.

Nadat de streaker van her veld was gelopen begon DSO scherp en gemotiveerd en onderschepte de verdediging al snel de bal en liet DSO gelijk zien waar het voor gekomen was,winnen. Een mooi opgezette aanval resulteerde gelijk in een doelpunt, afgerond door de sterk spelende Jasper. Een minuut later schoot Jasper ook de 2-0 binnen. Thor had wel gelijk een antwoord klaar 2-1. Het 2e aanvalsvak liet zich niet van de wijs brengen door het achterverdedigen en harde spel van Thor. Een mooie aanval resulteerde in een vrije bal die Olaf er mooi inschoot,1-3.

Thor scoorde de 2-3 maar een aanval later was het Mandy die handig wegtrok van de korf en de 2-4 binnen schoot. Slordig verdedigen van DSO gaf Thor de kans om tot 4-4 terug te komen. DSO nam het initiatief weer over en Sander maakte met een doorloopbal de 4-5. De 4-6 werd gemaakt door Sander uit een strafworp welke werd gegeven na hard doorgaan van Thor bij een vrije bal.

De zeer sterk afvangende Rubin maakte er met een schotje 4-7 van waarna Thor net voor rust nog op 2 punten kwam 5-7. Het 1e verdedigingsvak liet na rust zien waar ze goed in zijn,niks doorlaten want het 1e aanvalsvak deed er na rust 18 min over om tot scoren te komen toen Jasper er kort na elkaar 2 binnen schoot.

Olaf schoot de 10-6 binnen te schieten waarna de wedstrijd definitief beslist was in het voordeel van DSO. Mandy kreeg een strafworp meer die door Sander werd benut, 6-11. De laatste fase van de wedstrijd werd door DSO uitgespeeld en Rubin kreeg nog een strafworp mee die hij zelf maakte, 7-12.

Een verdiende overwinning van DSO die nu 3 punten afstand hebben genomen van Thor. Voor de spelers van DSO een mooie opsteker richting de zaal waar het een zware competitie tegemoet kan zien in de 2e klasse.

Aanval: Mandy Wigant, Carola Eland, Jasper Kayen en Sander Driesse

Verdediging: Stefanie van Kaam, Anita Lips, Olaf Verton en Rubin van Dueren den Hollander.

Scores: Mandy 1x , Jasper 4x, Sander 3x, Rubin 2x en Olaf 2x