DSO wint van Zaamslag

11 april 2010door Webmaster

De wedstrijd begon met een minuut stilte voor de onlangs overleden Toon Bol. Toon was jarenlang een van de trouwste supporter van DSO.

DSO moest winnen om uit te lopen op Zaamslag. Zij staan 2 punten onder DSO. De komende weken moet DSO het zonder Carola doen. Zij zit voorlopig met haar hand in het gips zit.

DSO kwam al in de 1ste minuut, via een doorloopbal van Rubin op 0-1. Hierna waren er van DSO kant goede en lange aanvallen maar de 0-2 bleef uit. Na 14 minuten werd het 1-1. Na de vakwissel kreeg DSO twee vrije ballen mee, die door Sander D beide werden gescoord (1-3). Door schoten van Sander B en Rubin liep DSO uit naar 1-5. Waarna Zaamslag de 2-5 scoorde. DSO zocht de aanval weer op en een goede actie naar binnen van Paul werd beloond met een strafworp (2-6). Die door Sander D benut werd. De sterk spelende Rubin maakte er met een strafworp en een mooi ver schot 2-8 van. Dit was gelijk de ruststand.

Na de rust was het Zaamslag dat scoorde, maar DSO liet zich niet van de wijs brengen. Door een goede actie van Paul naar binnen werd deze beloond met een strafworp (3-9).Een vrije bal van DSO werd slim genomen door Sander B en Rubin, die vanuit de paal wegtrok naar achter en scoorde. Drie minuten later scoorde Rubin ook de 3-11, waarna de wedstrijd gespeeld was. Zaamslag kwam nog terug tot 5-11, maar DSO kreeg weer een terechte strafworp mee. Via een doorloopbal van Monique, die door een heer werd verdedigd. In een wedstrijd waar beide partijen veel vrije ballen en strafworpen kregen was het DSO die 6-13 maakte met een strafworp van Sander D. Zaamslag kwam nog terug tot 8-13,maar Stefanie schoot de 8-14 binnen met een mooi ver schot.

Een terechte overwinning voor de geel zwarte Strootman formatie, die gezien het wedstrijdbeeld meer hadden moeten scoren, maar deze wedstrijd hebben geknokt voor de winst! Met dank aan de reserves van het 2e die hun vrije middag hadden opgeofferd om mee te gaan met het 1e!

Zaterdag 17 april speelt DSO thuis tegen Stormvogels die in punten gelijk staan met DSO.

Aanval : Stefanie van Kaam, Monique Karel, Sander Bijl en Rubin v.Dueren d.Hollander.

Verdediging : Mandy Wigant, Kiki Lankhuyzen, Paul Langeweg en Sander Driesse.

Scores : Stefanie 1x, Rubin 7x, Sander D 5x en Sander B 1x.