DSO wint eenvoudig

25 september 2011door Webmaster

Tijdens een heerlijke nazomerse dag ging het de geel- zwarten over het algemeen weer prima af. DSO 1 staat op het moment bovenin de lijst. DSO 2 pakte een welverdiend punt. DSO 3 en 4 staan in de middenmoot. DSO 5 en 6 draaien bovenin mee. De jeugdteams draaien bijna allemaal in de middenmoot mee. De B, D en F teams maken nog kans op de titel.

DSO speelde afgelopen zonnige zaterdag een thuiswedstrijd tegen Seolto. Er werden veel kansen gecreëerd maar helaas liet de afronding te wensen over. Hierdoor had DSO het onnodig moeilijk tegen Seolto. DSO kon wel met twee doelpunten voorsprong de rust in. Na rust naderde Seolto op één punt, maar verder liet DSO ze niet komen. Mede dankzij zes doelpunten van Carola Eland wist DSO de voorsprong verder uit te bouwen. Uiteindelijk vielen er alsnog een paar ballen in waardoor DSO de wedstrijd toch relatief eenvoudig won met 15-10. Volgende week staat de derby VIOS- DSO in de planning. Dan gaat DSO voor de vijfde winst op rij.

DSO 2 begon aan de vierde competitiewedstrijd in de tot nu toe pittig gebleken tweede klasse. Frank Posthumus opende de score met een mooi afstandsschot. Albatros ging mee met de score, maar uiteindelijk was het DSO die met een voorsprong van 7-5 ging rusten. Het antwoord van Albatros kwam direct in de tweede helft, waardoor het 7-6 stond. In de laatste paar minuten stond DSO voor met 11-10, maar helaas wist Albatros er nog een ver schot in te knallen en eindigde de wedstrijd in een gelijkspel: 11-11. De spelers van DSO waren uiteraard toch wat teleurgesteld in het feit dat zij de 2 punten niet in Klundert hebben kunnen houden, maar al met al kan het team blij zijn dat het eerste punt binnen is! Volgende week mag DSO 2 aantreden tegen Oranje Wit.

DSO 5 speelde op het fraaie complex van Goodluck in Middelharnis. Het balbezit was ruim aan de DSO kant maar wederom was DSO te zwak in de afronding. Hierdoor bleef het gelijk op gaan en was het niet onwaarschijnlijk dat de punten in Middelharnis bleven. Verdedigend liet DSO gaande de wedstrijd wat steekjes vallen. Toen de tegenstander in de eindfase ook nog strafworpen meekreeg, werd het erg spannend. De strafworpen werden niet verzilverd. DSO 5 won met één doelpunt verschil en was erg opgelucht. Voor alle uitslagen kunt u terecht op www.knkv.nl onder het kopje competitie.

Programma 1 oktober

VIOS 1 – DSO 1 16:00