DSO verliest maar toch KAMPIOEN!

14 maart 2010door Webmaster

Afgelopen zaterdag was het zover. DSO kon in haar laatste uitwedstrijd kampioen worden en promoveren naar de tweede klasse. Het enige wat DSO moest doen is winnen, tenzij medetitelkandidaat Ten Donck verloor. Met een touringcar vol met de selectie en supporters begon de reis om 16.00 uur richting Rotterdam. Hoe dichter bij Ridderkerk hoe spannender het werd.

Want via de huidige mobiele communicatielijnen stond DSO in verbinding met de wedstrijd tussen Ten Donck en NIO. Al gauw werd steeds meer duidelijker dat medetitelkandidaat Ten Donck achterstond. Na een paar spannende minuten kwam het verlossende woord. Medetitelkandidaat Ten Donck heeft verloren. Het feest brak in de bus al uit. Dus nog voordat er een wedstrijd was gespeeld was DSO al KAMPIOEN!!

Na een mooie pot van DSO 2 tegen Trekvogels 2 kon de wedstrijd beginnen. Met ruim 100 supporters (er waren nog mensen met de auto gekomen) kwam DSO op een 2-0 achterstand. Gelukkig wist Sander B. twee keer het gat van de korf te vinden, waardoor de stand 2-2 werd. Vervolgens liep DSO uit, door een schot en een strafworp van Sander D., naar 2-4. De scheidsrechter stond al bekend dat hij veel strafworpen gaf en Rubin benutte zijn strafworp en bracht de stand op 3-5. Trekvogels liet zich niet uit het veld slaan en kwam terug tot 6-6. Het aanvalsvak kwam door een schot en een vrije bal van Sander D. terug in de wedstrijd. Net voor rust wist Sander B. de ruststand te bepalen op 7-9.

Na de rust scoorde Trekvogels direct de aansluiter. Beide goede spelende Sanders wisten de stand weer uit te breiden naar 8-11. Trekvogels liet het er niet bij zitten en kregen de smaak van scoren te pakken. Zij liepen uit naar 13-11. Gelukkig wist Sander D. met twee doelpunten de stand weer op gelijke hoogte te trekken. Door een schot van Sander B. pakte DSO weer de voorsprong. Uiteindelijk was het Trekvogels die uitliep naar 17-15. Olaf viel nog goed in, nadat Rubin geblesseerd uitviel. Door een schot van Kiki werd de stand 17-16, maar het mocht niet meer baten. Met een eindstand van 18-16 verloor de Strootman-formatie de wedstrijd.

Maar voor de supporters maakte het niets uit. De gehele wedstrijd waren zij luidruchtig aanwezig. Na het fluitsignaal kon het feest echt losbarsten. Met confetti, rollen wc-papier, luid getrommel en  gezang feliciteerde zij DSO 1 met het behaalde resultaat.

Na twee toespraken, het uitdelen van bossen bloemen nam de aanvoerder van DSO de beker in ontvangst. Daarna werd er in de eigen kantine van DSO nog door gefeest tot in de late uurtjes.

Namens de spelers van DSO 1 bedanken wij:
DSO 2, alle meegereisde supporters en supporters die thuis verbleven en aan ons dachten, de sponsor Henk Strootman en de buschauffeur. Een speciaal klein bedankje naar de spelers van NIO. Zij wisten gelukkig te winnen van Ten Donck. En daar waren wij heel blij mee.

Na een goed afgesloten zaalseizoen kunnen we nu weer beginnen met de tweede helft van het veldseizoen, In onze nieuwe kantine, op kunstgras spelen we de eerste wedstrijd tegen VIOS uit Willemstad.

Aanval: Carola Eland, Kiki Lankhuyzen, Paul Langeweg en Sander Driesse.
Verdediging: Stefanie van Kaam, Monique Karel, Sander Bijl en Rubin v.Dueren d.Hollander (Olaf Verton).

Scores : Sander D 7x, Sander B. 6x, Rubin 2x en Kiki 1x.

Binnengekomen reactie:

Hallo DSO’ers!

Gefeliciteerd met jullie kampioenschap en succes in de volgende zaalcompetitie!

Groet,

Peter Verhoeckx