DSO verliest derby

6 april 2010door Webmaster

DSO moest winnen om op gelijke hoogte te komen met VIOS en aansluiting te houden met de middenmoot. Met redelijk weer en aardig wat publiek langs de lijn kon de wedstrijd starten.

DSO ging van start met 2 goed invallende dames. Anita en Mandy vervingen Kiki en Carola.

DSO kwam al binnen 3 minuten door een doorloop van Paul en een schotje van Sander D.

op een 2-0 voorsprong. Maar het 2e aanvalsvak van VIOS had net zoveel tijd nodig om er weer 2-2

van te maken. Anita scoorde met een schot achter de korf, waardoor DSO de 3-2 voorsprong pakte.

Het veel fellere VIOS nam het heft in handen en liep uit naar 3-5. Direct daarna schoot Sander D. de 4-5 binnen. Het scoren ging beide ploegen niet echt gemakkelijk af in deze fase van de wedstrijd. Sander B. scoorde in de 22ste minuut met een schot de 5-6. VIOS pakte direct weer een voorsprong van 2 doelpunten.  Sander D. schoot de 6-7 binnen. Net voor rust wist Sander D. de stand op gelijke hoogte te brengen. Door het benutten van een strafworp werd de ruststand 7-7.

Na de rust ging VIOS verder met scoren. De broer van Sander B, Arjan schoot er 2 binnen (7-9).

Anita kwam met een schot tot scoren(8-9). DSO had hierna kansen genoeg om de gelijkmaker te maken maar verzuimde dit. Hierdoor kwam VIOS weer op 2 doelpunten verschil kwam. DSO ging weer op zoek naar de aansluittreffer en vond deze door een benutte strafworp van Rubin (9-10). Maar net als in het eerste deel van de wedstrijd was het VIOS die direct de marge weer op 2 doelpunten bracht.

DSO kon weer opnieuw beginnen. Dat lukt 6 minuten later met een schot van Sander D. maar VIOS scoorde ook weer. 10-12. Tamara v.Dueren d.Hollander viel nog in, waarna Sander B. in de één na laatste minuut nog de 11-12 binnenschoot.

Het mocht niet meer baten de aan 2 kanten niet best fluitende scheidsrechter vond dat het tijd was.

Zaterdag speelt DSO uit tegen Zaamslag.

Aanval: Anita Lips, Mandy Wigant, Paul Langeweg en Sander Driesse.

Verdediging: Stefanie van Kaam, Monique Karel, Sander Bijl en Rubin v.Dueren d.Hollander.

Scores : Anita 2x, Sander D 5x, Sander B 2x , Rubin en Paul 1x.