DSO stevent af op kampioenschap

7 maart 2010door Webmaster

DSO 1 speelde ten overstaan van een overvolle tribune tegen Keep- fit, dat de punten hard nodig had op in de derde klasse te blijven. DSO kon met winst de route naar het kampioenschap voortzetten. Met een hoog tempo van beide teams was de wedstrijd aantrekkelijk voor de toeschouwers, de doelpunten vielen in het eerste kwartier echter niet met bosjes.

DSO 2 trof in Dordrecht een gelijkwaardige tegenstander. In de eerste fase van de wedstrijd hielden de teams elkaar in evenwicht. Het scoren bij DSO verliep wat moeizaam en al gauw waren het met name de dames van Dordrecht die met scherp gingen schieten. DSO kon het niet meer bijbenen en moest de winstpunten meegeven naar Dordt. DSO 3 speelde met een zesde positie tegen de nummer zeven, DeetosSnel 7. Bij winst zou DSO zeker zijn van lijfsbehoud. Dat werd direct vertaalt in de wedstrijd, want Jurgen Leijten zorgde met 2 rake schoten voor de 2-0. Met goed spel en met rake schoten werd de ruststand 8-4. Na de rust kwam DSO niet goed uit de kleedkamer, de afronding liep slecht. Hierdoor kwam Deetos nog gevaarlijk terug op 8-7. Dat was het sein voor DSO om een stapje bij te zetten en dat resulteerde weer in een 11-8 voorsprong. In de laatste fase was het Lianne den Hollander die voor de definitieve winst zorgde met een aantal mooie doorloopballen. De wedstrijd werd gewonnen met 15-10 en werd lijfsbehoud in de reserve derde klasse een feit.

DSO 6 speelde thuis tegen DeetosSnel 15. De gasten opende de score en liepen al snel uit naar 0-4, DSO scoorde daarna het eerste doelpunt maar kon niet voorkomen dat DeetosSnel met een 1-6 voorsprong de rust inging. Na de rust kon DSO wat makkelijker scoren en het werd zelfs spannend toen ze op een doelpunt verschil kwamen met de gasten (7-8) helaas scoorde Deetos daarna nog een paar keer zodat de einduitslag 7-11 werd.

DSO jeugd
DSO A1 speelde de laatste zaalwedstrijd. De aanval verliep wat moeizaam, maar het verdedigingsvak wist lang dicht te houden. Op een gegeven moment was Nieuwerkerk te sterk en ging de tegenpartij met een voorsprong van vier doelpunten de rust in.  DSO moest er een schep bovenop doen anders was de winst ver uit zicht. In de tweede helft begon de verdediging wederom sterk. Het lukte DSO terug te komen tot een 9-9 stand. De spanning was werkelijk te snijden, met nog drie minuten op de klok. Bij beide teams viel nog een doelpunt. Remco Posthumus was de redder in nood en schoot DSO dan toch naar de overwinning.
DSO A2 trof Sagitta waar het eerder van verloor. Dit keer pakte DSO direct goed de draad op. Voor de rust stond DSO met een doelpunt voor. Helaas had Daphne pech, zij viel al snel uit met een enkelblessure. De invalsters deden hun werk goed en ook na de rust draaide het A2 prima. Dit alles resulteerde in een 12- 8 overwinning voor DSO A2, dat knap de stijgende lijn weet voort te zetten.

Playbackshows
De jaarlijkse traditie is afgelopen weekend voortgezet. In het clubhuis werd volop geplaybacked. Vrijdag won Lotte Eland met Djumbo de beker en kreeg Danique van Dam met K3 de Jolly award. Bij de volwassenen waren de heren van DSO 2 een lust voor het oog als de Back Street boys, zij gingen er met de prijs vandoor. Bijzonder was het dat Angelique samen met Vera die in Ghana verblijft een optreden verzorgde.

Opening accommodatie
Op zaterdag 27 maart 2010 wordt het nieuwe complex van korfbalvereniging DSO officieel geopend.  Deze opening vindt plaats in de vorm van een open dag. Bij deze nodigen wij u van harte uit om op deze dag een kijkje te komen nemen op onze nieuwe locatie op het sportpark Molenvliet te Klundert. Vanaf 10.30 uur zijn er activiteiten voor jong en oud. Het wordt een dag om nooit te vergeten!

Uitslagen zaterdag 6 maart
DSO 1 – Keep Fit ’70 1 23-11