DSO speelt thriller (foto update)

9 oktober 2011door Webmaster

DSO kreeg zaterdag TOGO op bezoek. De club uit Goes staat derde in de poule . DSO was door vakantie en blessure niet compleet daardoor speelden Mandy Wigant en Tessy de Vos met DSO 1 mee. De start van de wedstrijd verliep in scorend opzicht moeizaam.

TOGO ging steeds aan de leiding en stond op een gegeven moment 3 doelpunten los. Na de rust lukte het DSO langzaam aan dichterbij te komen. TOGO liet het in die fase van de wedstrijd scorend afweten en DSO wist de bal steeds vlot terug de aanval in te brengen. Dankzij de goed scorende Rubin van Dueren den Hollander en Remco Posthumus werd de winst een feit. Ook Sander Driesse en Olaf Verton scoorde op zeer cruciale momenten.

Voor foto’s klik hier.

DSO 2 speelde had een kluif aan IJsselvogels. Beiden teams scoorden moeizaam maar hielden elkaar lange tijd in balans. Het werd haast ondoenlijk te winnen toen de scherpte ontbrak om de opgelegde kansen af te ronden. DSO zag de tegenpartij in de laatste minuten nog twee keer scoren. Zo kon DSO de ingezette lijn om punten te pakken niet vervolgen. Voor foto klik hier.

DSO 5 speelde uit tegen Oranje Zwart de mede titelkandidaat. DSO wilde zeker de punten pakken omdat vorige keer verloren werd van Oranje Zwart. Zoals de hele competitie al het geval is was DSO zwak in de afronding. Het aanvalsvak kwam zeer moeizaam tot afronden van de kansen. De tegenpartij toonde zich vandaag ook niet op zijn sterkst. Met 3-3 werd afgeblazen voor de rust. Na de rust was het binnen enkele minuten 4-4. De twintig minuten die daarop volgende was de bal het meest aan DSO kant naar de kansen werden niet verzilverd. Het was moeilijk de moed er in te houden. De omslag kwam toen het verdedigingsvak in de aanval kwam en heel vlot twee keer scoorde. De minuten tikten van de klok en jawel DSO 5 was dan toch kampioen met 5-9 als eindstand. Terug in Klundert werd het team in de bloemen gezet en werd er nog flink nagenoten met een hapje en een drankje. Oranje Zwart kan de titel delen als zij volgende week winnen.

DSO Jeugd
DSO F3 speelde vandaag de laatste wedstrijd van het seizoen uit tegen Sporting Delta F2 in Dordrecht. Vandaag werd er zonder wissels gespeeld door Carmen, Sterre, Roos en Marit. De eerste 10 minuten was het nog even inkomen. Na een korte bespreking lukte het DSO om de bal goed over te spelen en de bal bij de paal van de tegenstander te brengen, waar het eerste schot van Sterre voor de 0-1 voorsprong zorgde. Door zeer goed verdedigen de hele wedstrijd wist DSO de 0-1 voorsprong te behouden en werden de punten voor het eerst dit seizoen mee naar Klundert genomen. De strafworpen eindigden gelijk in 3-3.

Uitslagen
DSO 1 – TOGO 1 13-12