DSO sluit veldseizoen af met nipte nederlaag

20 oktober 2013door Webmaster

De laatste veldwedstrijd van 2013 speelde DSO 1 tegen ODO. Deze wedstrijd werd nu pas gespeeld omdat de eerdere ontmoeting (terecht) werd gestaakt wegens hevige regenval. De 2-0 voorsprong van toen was DSO echter kwijt. Er waren zeer veel supporters aanwezig en iedereen had er zin in!

DSO wilde vandaag opnieuw 2 punten pakken, zodat er na de zaal nog iets is om voor te strijden. Olaf schoot DSO al snel op 1-0, maar dat was dan ook het enige lichtpuntje van deze eerste helft. DSO speelde slap, ongeïnspireerd en zeer slordig. ODO zat redelijk kort op de ballijn en DSO wist zich hier geen raad mee. Er was vaak balverlies nog voordat er een kans was gecreëerd. Als er dan al een kans kwam, werd deze zonder overtuiging genomen.
Ook verdedigend ging er een hoop mis. De scheidsrechter floot zeer streng, wat resulteerde in veel vrije ballen voor ODO. Hier werd dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Gelukkig wist ODO niet heel ver uit te lopen, waardoor de rust werd behaald met een 3-7 achterstand.
Onbegrijpelijk hoe slap DSO vandaag voor de dag kwam. Iedereen had er zin in en wilde er vol voor gaan, maar het kwam er gewoon niet uit. Toch was er nog niets verloren. Vorige week wist DSO ook terug te komen van 4 punten achterstand, dus met 300% extra inzet werd de tweede helft begonnen.
ODO kwam al snel op 3-8, maar Rubin benutte een strafworp, 4-8. Via een vrije bal en een doorloopbal van Frank werd het zelfs 6-8, waardoor de spanning weer helemaal terug was. Ook de scheidsrechter leek af en toe te bezwijken onder de druk. Hij floot alles behalve consequent en dit resulteerde in onbegrip bij een aantal spelers.
ODO liep uit naar 6-9, maar het was opnieuw Rubin die een strafworp benutte, 7-9. Het geloof was helemaal terug en DSO was de gehele tweede helft de bovenliggende partij.
Rake schoten van Olaf en Frank zorgden er zelfs voor dat DSO weer op gelijke hoogte kwam, 9-9. Toen Rubin even later de 10-9 scoorde uit opnieuw een strafworp leek het er zelfs op dat DSO de wedstrijd nog ging winnen. ODO antwoorde echter met 2 goals en DSO verloor af en toe de beheersing. Met nog 5 minuten te spelen pakte ODO de voorsprong, 10-11 en was DSO 2 gele kaarten rijker. Frank schoot DSO naar 11-11 en de allesbeslissende fase brak aan.
Hier ging het helaas mis. Beide ploegen kregen kansen, maar alleen de bezoekers wisten nog 1 keer te scoren. Eindstand 11-2.

DSO speelde een prima tweede helft, maar heeft het opnieuw in de eerste helft laten liggen. Dat het dan alsnog bijna lukt is knap, maar daar heeft niemand iets aan. DSO staat nog altijd laatste met 0 punten en zal na de zaal alles op alles moeten zetten om niet te degraderen. Zelfs als alles meezit zal dit zeer lastig worden, maar zeg nooit nooit.

Volgende week begint het zaalseizoen (eindelijk!). DSO 1 speelt zaterdag 26 oktober een oefenwedstrijd tegen Korbatjo. De wedstrijd begint om 16.15 in de Niervaert.

Supporters en invallers bedankt!
Doelpuntenmakers DSO:
Frank 4x, Rubin 3x, Olaf 3x, Jasper 1x.