DSO-selectie houdt de 4 punten in Klundert!

15 november 2015door Webmaster

Vorige week begon de zaalcompetitie voor DSO 1 met de altijd beladen derby tegen VIOS Willemstad. Een grote groep supporters waren op de fiets naar Zevenbergen afgereisd en hadden zelfs op de weg heen al mooie acties in petto voor het eerste. Een supportersclub waar wij als selectie en als club heel trots op mogen zijn! Dat voor de spelers uiteindelijk de druk hoog was om deze wedstrijd te winnen was wel te zien. Want het spel was misschien wel door de spanning niet echt om over naar huis te schrijven en de wedstrijd eindigde dan ook in een misschien wel teleurstellende 10-10.

Deze week was het de kans om zich te herpakken. Gelukkig voor de supporters hoefden ze deze week niet zover te fietsen, want het weer buiten was nou niet bepaalt fijn te noemen. Het tweede opende het bal met een wedstrijd tegen het redelijk onbekende RWA 3. Met de nieuwe coach Nico Philippo aan het roer, begon het 2e goed aan de zaalcompetitie. Na een hele goede eerste helft met een sterke verdediging en goede en soms zelfs hele mooie aanvallen, waarin de Commereutjes er rustig op los scoorden was de wedstrijd eigenlijk al zo goed als gewonnen. De tweede helft zakte het dan ook wat in, waarna RWA nog redelijk dichtbij wist te komen, maar DSO 2 speelde de wedstrijd goed uit en wist uiteindelijk met 18-16 te winnen.

DSO 1 kreeg Triade op bezoek. Die ploeg had vorige week met ruime cijfers van Zaamslag gewonnen, dus DSO was gewaarschuwd. Jammer genoeg leek DSO het spel van vorige week te hebben meegenomen naar deze week, want ze begonnen alles behalve goed. In korte tijd wist Triade uit te lopen naar een 1-5 en 2-6 voorsprong. De ploeg uit Langerak schoot met scherp en dat was bij DSO alles behalve het geval. Toch kwam gelukkig de ommekeer in het spel, met een paar belangrijke doelpunten en echte teamspirit wist DSO nog voor rust de stand gelijk te trekken naar 7-7. Vooral Olaf en Rubin waren in deze periode belangrijk voor de ploeg.

Wanneer DSO in de tweede helft het spel van het laatste kwartier van de eerste helft zou kunnen doortrekken lag een overwinning zeker binnen handbereik. Beide ploegen begonnen echter goed aan de tweede helft en binnen een paar minuten was de stand al 9-9. Tot en met de 12-12 ging de wedstrijd nog redelijk gelijk op. Maar met nog ongeveer 17 minuten te gaan bracht Rubin DSO naar de leiding door binnen een minuut 2x te scoren. In de resterende tijd wist Triade niet meer tot scoren te komen, terwijl DSO er met goede aanvallen en als een team over meerdere schijven rustig op los scoorde. Jammer genoeg werd de 20 niet gehaald, maar met een 19-12 overwinning en zo’n tweede helft mogen we meer dan tevreden zijn.

Volgende week mag DSO 1 weer een wereldreis maken naar Zaamslag en DSO 2 gaat op bezoek bij ADO in ’s-Gravendeel. Hopelijk nemen ze allebei de 2 punten mee naar huis. Mochten jullie weer zin hebben in een fietstochtje, maar dan één van een uur of 4 / 5 dan zijn jullie natuurlijk van harte welkom!