DSO pakt eerste punten niet

12 september 2010door Webmaster

Na het eerste weekend van de start van de competitie vrij te zijn begon DSO 1 op een zonnige zaterdagmiddag voor het eerst uit tegen DVS ´69 uit Hendrik Ido Ambacht.

Door een schot van Jasper wist DSO binnen 1 minuut op een 0-1 voorsprong te komen. Vervolgens wist DVS twee minuten door een vrije bal de gelijkmaker te scoren. De wedstrijd liep gelijk op. In de 5de minuut scoorde DVS door middel van een strafworp, maar 2 minuten later wist Olaf met een schot de gelijkmaker binnen te knallen (2-2). DVS pakt elke keer de voorsprong, waardoor Jasper en Rubin via een schot de gelijkmakers elke weer wisten te scoren (4-4). Tien minuten voor rust had DVS de langste adem waardoor zij uit liepen naar 6-4. Olaf wist met een mooi schot de aansluiter te maken (6-5), maar DVS wist uit te lopen en ging met een voorsprong van 8-5 de rust in.

In de rust werd de zieke Sander gewisseld door Frank. Dit was zijn eerste invalbeurt bij DSO 1. Deze keer was het weer Jasper die binnen 1 minuut het gat de korf wist te vinden (8-6). Vervolgens werd er van beide kanten, 11 minuten lang, niet gescoord. In de 12de minuut wist Olaf door een schot de 8-7 binnen te schieten. Door een vrije bal, een strafworp en een schotje kon DVS weer uitlopen naar 11-7. DSO kon in de laatste 10 minuten van de wedstrijd de aansluiter niet mee maken. Alleen Anita kreeg nog een strafworp mee en Olaf wist nog een keer de korf te raken, maar met een eindstand van 11-9 ging DSO zonder punten huiswaarts.

WOENSDAG 15 september om 20.00 uur speelt DSO thuis tegen VIOS.

Aanval: Mandy Wigant, Carola Eland, Jasper Kayen en Sander Driesse (Frank Posthumus).

Verdediging: Stefanie van Kaam, Anita Lips, Olaf Verton  en Rubin van Dueren den Hollander.

Scores: Olaf  4x, Jasper 3x en Rubin 2x