DSO neemt met huldigingswedstrijd afscheid van 2 sterkhouders

30 mei 2016door Webmaster

Dat het een mooie dag beloofde te worden door het weer en de geweldige versieringen van het sfeerteam was al snel duidelijk. Met de kampioenswedstrijd van het vierde als voorprogramma, maakte het eerste zich op voor een mooie huldigingswedstrijd. Voor de wedstrijd kreeg de selectie door Henk Strootman en dus hoofdsponsor Albert Heijn in de Klundert al een mooie kampioenstaart aangeboden. Wel waren ze er op gebrand om het publiek nog een mooie laatste wedstrijd van het seizoen te bezorgen.

Speciaal zou de wedstrijd ook in het teken staan van het afscheid van 2 sterkhouders van DSO 1. Rubin van Dueren den Hollander en Stefanie van Kaam. 2 spelers die al jarenlang in het eerste spelen en er ook zeker voor hebben gezorgd dat ze hunzelf een mooi afscheidskampioenschap konden geven.

De wedstrijd begon met in de aanval Stefanie die voorde laatste keer aanvoerder was, Rubin, Damy en Erik. En in de verdediging Olaf, Remco, Marieke en Carola. Of het zo had moeten zijn opende Stefanie met een mooi schot de scores, waarna Rubin al snel volgde met zijn eerste doelpunt van de wedstrijd. De eerste helft was ondanks het mooie begin en de goede voornemens niet de beste helft van DSO dit jaar. Of dat dit de drang was om te veel te laten zien, de hitte of het al bezig zijn met het naderende feest, was niet duidelijk. Maar dat er meer in zat dan een 6-3 voorsprong was duidelijk.

De tweede helft gooide het eerste de schroom van zich af en begon er rustig op los te scoren. Waardoor ze dan ook snel uitliepen naar een ruime voorsprong. Martiena en Frank die dit veldseizoen veel hadden meegedraaid en ook zeker een groot aandeel hebben gehad in het kampioenschap mochten 20 minuten voor tijd hun zeer verdiende speeltijd mee pakken. 5 minuten voor tijd was het moment daar, de laatste keer dat Rubin en Stefanie het veld zouden verlaten. Onder luidt applaus van zowel de selectie en het publiek verlieten ze het veld. En wij willen ze dan ook hartelijk bedanken voor hun jarenlange inzet en mooie momenten bij DSO en hopen stiekem natuurlijk dat ze terugkomen op hun beslissing ;).

Jasper maakte nog het 200e doelpunt van het seizoen, waardoor doel 1 van de dag was bereikt. Door de maar luttele 5 tegentreffers werd ook doel 2 bereikt en dat was gemiddeld minder dan 10 tegen doelpunten per wedstrijd. De wedstrijd werd uiteindelijk gewonnen met duidelijke cijfers: 18-5 en het feest kon beginnen. De selectie werd meteen na afloop gehuldigd met bloemen en de aftredende selectiespelers kregen nog een aandenken. Daarna volgde een mooi feest als afsluiter op een heel mooi seizoen, waar we met heel DSO trots op mogen zijn! Bedankt voor alle support die we dit jaar hebben gekregen, want zonder jullie hadden we dit resultaat nooit bereikt. We hopen jullie dan ook volgend jaar weer te zien als we de uitdaging van de 2e klasse aangaan. Tot dan!