DSO laat Ventura Sport even zweten

16 mei 2010door Webmaster

Vandaag stond de wedstrijd tegen koploper Ventura Sport op het programma. Ventura Sport had 1 punt nodig om kampioen te worden.

Binnen twee minuten schot Mandy via een wegtrekballetje de 0-1 binnen. Al snel wist Ventura Sport op gelijke hoogte te komen. DSO pakte daarna weer de voorsprong. Rubin schoot een korte kans binnen en bracht de stand op 2-1. Vervolgens maakte Ventura Sport de gelijkmaker. Daarna was het de beurt aan Ventura Sport om uit te lopen naar 4-2. Het was wederom Rubin die door middel van een strafworp de stand op 4-3 wist te brengen. In de slotfase van de eerste helft was het Ventura Sport die het laatste woord had. Met een ruststand van 8-3 dacht Ventura Sport dat het kampioenschap binnen was. Vooral het publiek was ervan overtuigd.

Maar net als vorige week begon DSO vol goede moed aan de tweede helft. Het was Ventura Sport die binnen twee minuten verder was uitgelopen naar 9-3. DSO begon de draad op te pakken en via schoten van de dames van DSO, Kiki, Stefanie en Anita, kon DSO dichterbij komen (9-7). Door een doorloopbal van Paul begon Ventura Sport meer de zweten (10-8). Maar zij lieten zich niet kennen en liepen weer uit naar 11-8.

Gelukkig bracht Stefanie de stand weer op 2 punten verschil (11-9). Ventura Sport wist nog een keer te scoren. De slotfase was voor DSO. Via een korte kans van Sander D. en een strafworp van Rubin kwam DSO op 12-11. Het 6-koppige publiek van DSO bracht de sfeer er goed in. Terwijl het publiek van Ventura Sport angstvallig stil bleef. Helaas kon DSO de gelijkmaker of zelfs de winst niet meer pakken en is Ventura Sport de terechte winnaar van de derde klasse.

Met nog twee wedstrijden te gaan is de vierde plaats het maximale haalbare voor DSO.

Zaterdag 29 mei speelt DSO haar laatste thuiswedstrijd tegen de nummer 2 Seolto.

Aanval : Mandy Wigant, Kiki Lankhuyzen, Paul Langeweg en Sander Driesse.

Verdediging : Stefanie van Kaam, Anita Lips, Sander Bijl en Rubin v.Dueren d.Hollander.

Scores Rubin 3x, Stefanie en Sander D. 2x, Kiki ,Anita, Mandy en Paul 1x