DSO boekt belangrijke zege op Blauw-Wit

3 december 2012door Webmaster

KORFBAL – In de derde klasse K heeft DSO een belangrijke overwinning geboekt op Blauw-Wit. De club uit Klundert won de uitwedstrijd met 16-10. Door de zege stijgt het naar de tweede plek in het klassement op een punt van koploper ONDO dat de eerste plek overneemt van Stormvogels. DSO beleefde een eenvoudige middag. Bij rust leidden de acht van trainer Marcel Versteeg al met 10-4.

De oefenmeester was niet echt tevreden over het spel van zijn ploeg, maar was uiteraard wel tevreden met de twee punten. “Blauw Wit is nu eenmaal niet de beste tegenstander van deze klasse. We speelden zelf ook niet onze beste wedstrijd van het seizoen, maar dat was dus ook niet nodig”, aldus Versteeg.

Voor rust speelde DSO een redelijke partij korfbal. De zege had het vooral te danken aan de sterke Sander Driessen. Na een paar wedstrijden waarin het scoren niet zo lekker liep, vlogen ze nu bijna allemaal door de korf. Uiteindelijk bleef de teller op negen doelpunten steken.

Buurtgenoot VIOS, eveneens uitkomend in de derde klasse K, verloor met minimaal verschil van concurrent Good Luck, 12-13. Beide ploegen strijden dit seizoen tegen degradatie. De club uit Willemstad staat door het verlies nu alleen op de laatste plaat met nul punten uit vier wedstrijden.

Naast Good Luck en VIOS strijdt ook Scheldevogels tegen degradatie uit de derde klasse K. Volgende week speelt VIOS tegen titelkandidaat Stormvogels en wordt het moeilijk de eerste punten te pakken.

In de vierde klasse I slaagt ELKV er niet in van Eureka te winnen. De ploeg uit Etten-Leur wist slechts drie keer te scoren en dat was onvoldoende voor een goed resultaaty. Eureka won met 9-3. ELKV blijft door de nederlaag laatste.

Bron: BNdeStem