DSO 6 wint eerste zaalcompetitiewedstrijd

16 november 2013door Webmaster

Karel van Dam is terug als geschiedschrijver van het 6e:

Op de stille ochtend van 16 november 2013, waarin de mist langzaam optrok wist ik dat dit een bijzondere dag zou worden. Na eerst een foto op facebook te hebben gezet van een met dauw overladen spinnenweb, en een devote tekst over de mooie herfst stapte ik in de auto om naar de korfbal te gaan: De eerste wedstrijd van het zaalseizoen kwam er weer aan!

Gelijk maar muziek opgezet van Ram Jam met Black Betty. Een lekkere slinger aan de volumeknop gegeven. Dit is een aardige manier om het bloed sneller te laten stromen. Er zullen weinig overlevenden zijn die dit nog kennen waarschijnlijk, maar hier is een linkje voor de nieuwsgierigen onder ons: http://youtu.be/R044sleOW6I
Toen ik in het voorbijgaan mensen meewarig met het hoofd zag schudden heb ik het volume omlaag gedraaid. Ik wil natuurlijk geen slechte naam krijgen in ons rustieke en rustige dorpje.
Wellicht werd die wat provocerende muziekkeuze ingegeven door het feit dat ons team niet meer het hoogste team van de vereniging is. Door een speling van het lot, en de beperkingen in de ICT systemen van de knkv was het niet mogelijk om van het 6e team, het 7e te maken. Er kwam namelijk een team bij, vanuit de lagere regionen van de vereniging en dat team werd dus het zevende! ONS team, van de troon gestoten en dus bleven we het zesde, terwijl we het echt verdienen om het zevende te zijn.
Maar goed, we zijn niet haatdragend en wensen het zevende natuurlijk ook veel speelplezier toe.
Nu we het toch over de wedstrijd hebben… Er was toch nog een gastspeler die er plezier in had (en die we dus graag de gelegenheid geven), om met ons mee te doen. Marloes van Bezooijen heeft in de tweede helft gespeeld en heeft zich dan ook zeer verdienstelijk gemaakt.
Tot ieders verrassing zette ondergetekende het eerste punt in de wedstrijd. Zo, dat was lekker! Ook Ies en Ton van Hoof lieten zich niet onbetuigd in de eerste helft. Marcel Langeweg wist ook nog te scoren voordat de scheids affloot met een stand van 5-4. Met onze bekende strijdlust en inzet hebben Marloes, Ies, Mark en Marianne Posthumus de wedstrijd weten af te ronden met een stand van 11-5. De eerste wedstrijd werd dus met een overtuigende winst afgesloten. We mogen terugkijken op een leuke sportieve wedstrijd, mede dankzij Scheldevogels 4.