DSO 5 KAMPIOEN !!!

14 oktober 2012door Webmaster

Afgelopen zaterdag mocht DSO 5 naar Zuidland om de laatste wedstrijd op het veld te spelen. Staat er nu veld? Ja, er staat veld! Net als 3 jaar geleden ook nog in Klundert, speelden we weer ouderwets op natuurgras. We vertrokken zonder Inge, Jolanda, Femke en Roeland die wegens diverse redenen niet aanwezig konden zijn. Om te kunnen spelen hadden we minstens 2 dames extra nodig om een wedstrijd te kunnen beginnen. Mattie  en Corrie waren bereid om op deze regenachtige dag mee te gaan.

Eenmaal aangekomen bij het sportcomplex in het bekende Zuidland, bereidde ieder op eigen wijze zich voor op de wedstrijd. 2 weken geleden was het vijfde team van DSO al kampioen geworden, maar om de titel ‘DSO 5 ongeslagen kampioen!’ boven dit verslag te zetten, moesten we nog wel winnen. Toen de grootste bui voorbij was, zijn we toch maar warm gaan lopen en in gaan schieten. Na 5 minuten extra inschiettijd, besloot de scheids de wedstrijd te beginnen.

DSO startte goed en creëerde een aantal mooie kansen. De openingstreffer kon Pim op zijn naam zetten, die er een afstandschot knap inschoot. De Zuidlandse ploeg ZKV 3 wist aan te sluiten. Na een tijd spelen en al enige ‘glijers’ gemaakt te hebben,  schoot Sjoerd na een goed opgezette aanval een bal door de korf. DSO kon het doelpunten verschil niet groter maken dan 1 punt tot aan rust toe. Paul wist voor rust nog een schot en doorloopbal te scoren.

Met een ruststand van 4-5 op het scorebord moest er nog even doorgebikkeld worden om de punten mee naar huis te nemen. Daarom is bikkel Patrick er de tweede helft ingekomen, die al snel veel kansen creëerde door met goede acties langs zijn heer te komen. Het was uiteindelijk vakgenoot Dennis die de eerste bal, na rust, aan de kant van DSO erin schoot. Doordat Jessica goed de vang had, konden er meerdere aanvallen opgezet worden. Hierdoor wist Paul op aangeven van Mattie nog 2 maal te scoren. Met 6-8 op het scorebord floot de scheidsrechter af en kon de titel ons niet meer afgepakt worden. Alleen was de vraag wie het verslag onder deze titel ging schrijven?!

Na een kampioensdrankje gedaan te hebben, zijn we richting huis gegaan om ons voor te bereiden op het teamuitje die vanavond ook stond gepland. Aangekomen bij Seven in Zevenbergen, stond er een prachtige bos bloemen klaar. Na een aantal lekkere drankjes te hebben gedaan kregen we ons voorgerecht (een soepie, carpaccio, en een hoopje garnalen). Hierna werd zoals verwacht het hoofdgerecht geserveerd. Het grootste deel van het team koos voor de spareribs, welke van erg goede kwaliteit waren. Ook de varkenshaas en andere vleesgerechten, waren goed te eten. Afgesloten met een toetje en drankje zijn we richting Klundert gegaan waar er keuze was voor een aantal afzakkertjes in Café D’n Hellebaert of een lekker warm bed.

Een zeer geslaagde en korfbaldag denk ik zo! Mooie afsluiting van het veldseizoen. Waarna we ons nu weer kunnen voorbereiden op het zaalseizoen met dit gezellige team!

(foto volgt!)