DSO 3 IS KAMPIOEN!!!

4 maart 2013door Webmaster

Afgelopen zaterdag is DSO 3 kampioen geworden ten koste van naaste belager ONDO 3!! In een goede wedstrijd werd het kampioenschap binnengehaald.

DSO 3 had afgelopen zaterdag de eer om de drieluik te open tegen ONDO. Voor het derde was vandaag de kans om het kampioenschap binnen te halen, als er werd gewonnen van ONDO 3. ONDO 3 was nog de enige directe concurrent in de race in het kampioenschap. En zoals bekend heeft DSO 3 ruim gewonnen van ONDO 3 met 11 – 16 en was het kampioenschap een feit!!

De wedstrijd begon goed Jeroen van Dam scoorde binnen de minuut de 0 – 1. Doordat er met scherp werd geschoten, door zowel Wilbert Bongers en Anouk Vermeulen liep DSO 3 binnen een kwartier uit naar een 3 – 6 voorsprong. De ruststand werd bepaalt door Karolien Michielsen op 5 – 10.  In de rust werden nog benadrukt dat we er nog niet waren, maar wel op de goede weg zijn. Dus scherp en geconcentreerd starten aan de tweede helft was dan ook het advies. Om zo te voorkomen dat ONDO niet het gevoel krijgt dat er vanmiddag iets te halen valt.

Dat lukte in het begin goed, het werd 6 – 11, maar daarna viel het stil bij DSO. ONDO kwam steeds dichterbij, zelfs op twee punten, namelijk tot 9 – 11. Inmiddels was Paul Langeweg ingevallen voor Wilbert Bongers. DSO 3 maakte het voornamelijk zich zelf lastig in deze periode doordat zij zeer moeilijk tot score kwam. Ondanks dat was er nooit het gevoel dat we deze wedstrijd zouden gaan verliezen. Dat werd dan ook bevestigd doordat Lianne den Hollander met twee belangrijke doelpunten het verschil weer naar vier punten bracht, dit met nog 5 minuten te spelen. Een minuut later maakt Karolien Michielsen aan de hoop van ONDO  een einde, zij scoorde 9 – 14. Ruben Karel schot het laatste DSO doelpunt binnen, de 16 – 10. De einduitslag werd uiteindelijk bepaalt op 16 – 11.

Het kampioenschap was een feit en dat werd volop gevierd met het massaal meegereisde publiek uit Klundert!! De champagne werd ontkurkt en die smaakte heerlijk. Erg leuk om te vermelden is dat Anton van Dam, die vanwege een heerlijke vakantie in Costa-Rica, dit helaas moest missen, toch aan ons gedacht heeft. Hij had een ouderwets handgeschreven felicitatie en een mooie fles champagne, die natuurlijk ook snel ontkurkt werd!!

Het was een goed begin van een mooie middag voor DSO!!