DSO 2 opgerold door KCR

9 december 2012door Webmaster

DSO 2 moest op een vroeg tijdstip aantreden tegen titelkandidaat nummer 1 in de poule: KCR 2. Op voorhand was duidelijk dat dit wel een heel moeilijke opgave zou worden. Opdracht was dan ook om zelf een lekkere wedstrijd te spelen, ongeacht het wedstrijdverloop. Helaas was Jasper toch nog te ziek om mee te doen, maar werd Wilbert Bongers bereid gevonden om in te vallen.

Het krachtsverschil was direct duidelijk en KCR liep vlot uit naar 0-5. Toch was ik niet ontevreden over het begin van de wedstrijd. Er werd wat gevarieerder aangevallen dan de hopeloze wedstrijd van een week eerder. Jammer dat we dit niet in doelpunten konden uitdrukken, wat natuurlijk ook kwam door het enorme lengte overwicht bij de tegenstander. Invaller Wilbert wist in de eerste helft met enkele rake schoten nog wat tegenstand te bieden aan de scoringsdrift van KCR, maar uiteindelijk werd de rust bereikt bij 4-13.

In de rust afgesproken om de wedstrijd zo goed mogelijk uit te spelen en vooral te focussen op het eigen spel. Dit lukte in de eerste fase na rust best goed. De verdediging wist goed druk te zetten op de aanvallers van KCR en zowaar kwam de tegenstander een periode van ruim 10 minuten niet tot scoren. Helaas konden we daar zelf aanvallend ook weinig tegenover stellen, omdat KCR nu ook Wilbert goed uitschakelde. Natuurlijk kwam KCR uiteindelijk weer tot scoren en toen ging het ook weer erg hard. Werkelijk bijna alle schoten vielen binnen en ik denk dat met name Olaf gestoord werd van de schotkracht van zijn tegenstander.

Uiteindelijk werd de wedstrijd beëindigd bij 6-24. Niet op aan te merken, maar eigenlijk is het belachelijk dat een ploeg van deze sterkte in onze poule speelt. Dat is nu eenmaal de consequentie bij fusieverenigingen die zich d.m.v. promotie een weg naar boven moet banen.

Snel weer vergeten deze afstraffing en we gaan ons focussen op de tegenstanders waar wel iets tegen te halen valt. Volgende week komt ONDO naar Klundert. Ik verwacht dan een meer evenwichtige wedstrijd van DSO 2.

Doelpuntenmakers DSO: Wilbert 3, Rob, Olaf en Anita