DSO 2 laat punt liggen tegen TOGO

18 november 2012door Webmaster

Na de uitstekende overwinning op DVS’69 moest dit een passend vervolg krijgen in de uitwedstrijd tegen Togo. Nog niet zo eenvoudig, want enkele weken daarvoor was de oefenwedstrijd tegen ditzelfde Togo ruim verloren met 14-8. Weliswaar met een behoorlijk andere ploeg maar toch. Zonder de afwezige Olaf, Martina en de geblesseerde Benjamin waren de instructies vooraf duidelijk: scherp beginnen en uitschakelen van de dames van Togo.  Zij waren immers tijdens de oefenwedstrijd goed geweest voor 12 van de 14 doelpunten.

Togo kwam al vlot op voorsprong uit een afstandsschot maar dat zou ook de enige keer zijn dat ze op voorsprong zouden komen. Door Robert en een strafworp van Luuk kwamen we voor. Na de gelijkmaker van Togo liepen we uit naar 2-4 door schoten van Jasper. Deze voorsprong wisten we vast te houden tot de rust die bereikt werd bij 4-6.

De opdrachten in de rust waren simpel: blijf de eenzijdige aanvallen van Togo ontregelen door de steun te verhinderen. Dit lukte tot nu toe uitstekend en vooral Robert en Jasper hadden vele ballen onderschept.

In de eerste fase na rust leken we de wedstrijd definitief naar ons toe te trekken. Goede, lange aanvallen en op de juiste momenten scoren. We liepen via doelpunten van Jeanine, Jasper en Luuk uit naar een zeker lijkende 6-10 voorsprong. Met ruim een kwartier te gaan niets aan de hand. Helaas lieten we het daarna aanvallend afweten en het onvermijdelijke gebeurde natuurlijk. Togo kroop dichterbij en wist dat er kansen kwamen op meer.

In de hectische slotfase waren we niet in staat de wedstrijd lam te leggen en beheerst uit te spelen. Door een aantal onnodige fouten leden we balverlies en zagen we Togo nog langszij komen door 2 doorloopballen van dames. Precies hetgeen we de hele wedstrijd prima hadden weten te voorkomen.

Het behaalde punt voelde toch als een verliespunt, want iedereen was het erover eens dat deze wedstrijd gewoon gewonnen had moeten worden. Iets meer overleg in de aanval en vooral het niet meer scoren tijdens de laatste 18 minuten braken ons op. Aan inzet en beleving ontbrak het in ieder geval niet.

Toch staan we nu op 3 punten uit 2 wedstrijden en dat is zeker niet slecht in een poule waar nog vele lastige wedstrijden zullen volgen.

Luuk bedankt voor het invallen en Jean-Paul en Marloes voor het meegaan als reserve.

Doelpuntenmakers DSO:
Jasper 4