DSO 1 Kampioen

13 mei 2012door Webmaster

12 mei 2012, d-day. Na wekenlange voorbereiding moest het vandaag gaan gebeuren: het kampioenschap van DSO 1. Eerder op de dag werden de F1, E1 en de B1 al kampioen, dus de toon was gezet. Nogmaals felicitaties aan die teams!

DSO 2 bracht nog een extra stimulans door te winnen van Oranje Wit 3 uit Dordrecht. Door deze overwinning mag DSO 2 blijven hopen op handhaving in de tweede klasse, iets wat als een geweldig resultaat mag worden gezien.

Direct na deze wedstrijd begonnen de teams met inschieten. Ondertussen verzamelde zich de jeugd van DSO met een hoop DSO-accessoires. Rondom het veld hingen schitterende spandoeken, allemaal gemaakt door de jeugd. De muziek werd opgestart, de trommels werden warm geslagen en de zon liet zich geregeld zien. Dit alles leverde een fantastische ambiance op.

Na de opkomst van beide teams en het voorstellen kon de wedstrijd beginnen. DSO had het moeilijk tegen VIOS, dat toch met een verrassende opstelling aantrad. Het spel van DSO was niet eens zo slecht, maar de afronding ontbrak. Misschien kwam dit wel door de spanning. DSO keek dan ook steeds tegen een achterstand aan. VIOS kon echter ook niet uitlopen, waardoor DSO steeds zicht bleef houden op de overwinning.

Halverwege de tweede helft kwam DSO voor het eerst weer op gelijke hoogte met VIOS. De supporters gingen er massaal achter staan, een punt was immers genoeg. Met nog 17 minuten te spelen wisselde coach Marcel Versteeg tweemaal. Dit bleek een cruciaal moment in de wedstrijd te zijn. VIOS ging verdedigend anders spelen, waardoor Rubin veel ruimte kreeg om te schieten. Dit deed hij dan ook succesvol. Toen het gaatje even later zelfs op 3 kwam, gooide VIOS definitief de handdoek in de ring en was het kampioenschap een feit.

DSO promoveert door dit kampioenschap opnieuw naar de tweede klasse. Volgend seizoen wacht daar de toch zware taak om te handhaven, iets wat nog niet eerder gelukt is. Maar gezien de potentie van deze selectie, is het vertrouwen groter dan ooit.

Na de wedstrijd barstte het feest los. DJ’s Jeroen en Tim knalden de feestmuziek aan en iedereen feliciteerde de spelers en coach. Het werd een schitterend feest, wat tot in de vroege uurtjes doorging. Er zijn verschillende opnames gemaakt, dus dat wordt nog lachen.

Rest mij nog het bedanken van een aantal mensen. Allereerst de ‘werkgroep’ die heel veel tijd en energie in het organiseren van deze dag heeft gestoken. Rob, Benjamin, Marcel M, Marcel V en Edwin: het was een dag om nooit te vergeten, jullie hebben alles fantastisch georganiseerd. Ook wil ik DJ’s Jeroen en Tim bedanken voor het draaien van de leuke feestmuziek. Johan bedankt voor het omroepen en de hulp op muzikaal gebied! Verder nog het barpersoneel. DSO 2 bedankt voor het meedraaien achter de bar!

Ik zal ongetwijfeld nog wat mensen vergeten zijn, dus iedereen die op een andere manier heeft bijgedragen aan deze dag: bedankt!

Alle kinderen bedankt voor de geweldige spandoeken, ze zagen er echt goed uit!

DSO 1, nogmaals gefeliciteerd en succes volgend seizoen!

Frank Posthumus

Mocht je nog foto’s hebben van deze dag stuur deze dan op naar webmaster@korfbal.net

{gallery}/wedstrijdverslagen/2012/dso_vios_mei{/gallery}