DSO 1 als herfst-kampioen de zaal in!

11 oktober 2015door Webmaster

Na een minder weekend voor de DSO-selectie met 2 nederlagen was het deze week tijd voor revanche. Met de laatste wedstrijd van de eerste helft van de veldcompetitie op het programma konden zowel DSO 1 en 2 na een rumoerige week de zaal alsnog met een goed gevoel in gaan.

Vooral het 2e heeft een lastige week achter de rug. Maar er was voor hun dan ook maar 1 manier om dat achter hen te laten en dat was door de te winnen bij KVK. Met een zeer sterke eerste helft waarin de overwinning al zo goed als binnen was, wist het 2e de wedstrijd uiteindelijk met 12-16 te winnen. Door deze winstpartij gaan zij dan ook met een knappe en verdiende 2e plaats de zaal in.

Voor DSO 1 was de nederlaag tegen Stormvogels vorige week een domper in de winstreeks van 5 overwinningen op rij. Maar eerlijk is eerlijk Stormvogels had die wedstrijd terecht gewonnen. Om alsnog bovenaan te eindigen voor de zaal is een overwinning op TOGO nodig. Taak voor DSO was om niet mee te gaan in het tempo van TOGO en de juiste kansen rustig af te wachten. TOGO had het eerste deel van de wedstrijd redelijk de bovenhand, maar wisten door het sterke verdedigen niet verder uit te lopen dan 2 punten voorsprong. DSO begon daarna steeds meer de leiding te nemen, maar het geduldige spel leverde niet de benodigde doelpunten op en daardoor gingen ze met een achterstand van 7-6 de rust in.

Na rust wist DSO door een belangrijk doelpunt van Olaf meteen de gelijkmaker op het scorebord te zetten en nam hierna de leiding in de wedstrijd over. Het spel was de tweede helft niet van het niveau dat ze makkelijk zouden kunnen halen, maar het was wel zeer gedisciplineerd waardoor TOGO niet in hun gewenste spel kon komen. Uiteindelijk wist het eerste de overwinning binnen te slepen en floot de scheidsrechter af bij een eindstand van 9-10. DSO is hierdoor officieus herfstkampioen! Onze dorpsburen van VIOS bewezen ons ook nog eens een grote dienst door van medekoploper Blauw-Wit te winnen. Waardoor deze speelronde voor de selectie meer dan gunstig is verlopen.

Nu kunnen de zaalschoenen weer uit de kast worden getrokken en gaan we er met z’n allen voor zorgen dat het zaalseizoen net zo goed verloopt als het veldseizoen tot dusver. We hopen dat jullie ons in de zaal weer met grote getalen komen aanmoedigen en ons helpen om als selectie een mooi resultaat neer te zetten!