Minitoernooi weer een groot succes

7 februari 2015door Webmaster

Woensdag 4 februari vond het minitoernooi weer plaats voor de allerjongsten. Het was evenals eerdere jaren weer een zeer geslaagde middag.

Het minitoernooi voor de groepen 1 t/m 4 kunnen we gerust een traditie noemen, dit jaar is het alweer voor de 12e keer gehouden en het blijft een succes.

Bij de kinderen uit de groepen 3 en 4 waren 15 teams aangemeld, een record. Helaas is door 1 team afgezegd. De overgebleven 70 kinderen hebben zich weer goed vermaakt met de wedstrijden, waar ieder team 4 wedstrijden heeft kunnen spelen en er veel is gescoord. De grote winnaar is Het Bastion geworden, maar dat is niet zo gek omdat hier ook veel korfballende kinderen meededen en deze school maar liefst 8 teams op de been kon brengen. De Rietvest deed met 4 teams mee en De Molenvliet 2. Het was ook steeds heel druk aan de wedstrijdkant van de zaal omdat er ook nog veel publiek is komen kijken. De spelende kinderen mochten tussendoor ook meedoen aan het spelletjescircuit.

Dit jaar is door zo’n 50 kinderen uit de groepen 1 en 2 meegedaan aan het spelletjescircuit, gevolgd door een kangoeroe clinic waar fanatiek aan werd meegedaan. Na afloop werd de kleurplaat met de verdiende stickers geseald en kon ieder kind met een appel en fietslampje naar huis.

Het toernooi afgesloten met een prijsuitreiking waar de 3 bekers werden uitgedeeld, maar waar ieder kind een appel en een medaille kon ophalen. De appels zijn beschikbaar gesteld door Fruitbedrijf en Streekwinkel Roks uit Fijnaart, een mooi gezond alternatief voor een snoepzak.

We kunnen dus terugkijken op een zeer geslaagd toernooi, alle kinderen hadden het goed naar hun zin, evenals de begeleiders en toeschouwers. We hebben onze club hiermee weer laten zien en hopen natuurlijk ook dat de kinderen zo enthousiast zijn geworden en komen korfballen. In de sporthal op zaterdag van 9:00 tot 9:45 bij de kangoeroes voor de kinderen tot 6 jaar en op dinsdag om 18:00 voor de kinderen van 6, 7 en net 8 jaar. Meer informatie is te vinden op www.korfbal.net

Tenslotte wil ik nog alle vrijwilligers bedanken voor hun hulp, zonder vrijwilligers kan zo’n toernooi niet worden georganiseerd. Zonder scheidsrechters, coaches, spelletjesleiding, fotograaf, omroeper en alle andere hulp lukt het niet. We hebben ook nog speciale hulp gekregen van 3 medewerkers van de Nike Store Rosada, die dit soort activiteiten op deze manier willen ondersteunen. Allemaal nogmaals bedankt!