Geslaagd minitoernooi in De Niervaert

6 maart 2009door Webmaster

Op woensdagmiddag 4 maart is na een korte afwezigheid weer een mini-toernooi georganiseerd voor de kinderen van de groepen 3 en 4 van de basisschool. Verder was er voor de kinderen uit groep 1 en 2 een spelletjescircuit uitgezet. De opkomst was met ruim 50 kinderen voor de wedstrijdjes en naar schatting meer dan 30 voor de spelletjes uitstekend. Hopelijk hebben een groot aantal kinderen het zo naar hun zin gehad dat ze zich komen aanmelden als lid. De feed-back van de kinderen en de ouders was in ieder geval positief.

Voor de jongste kinderen was een spelcircuit uitgezet met een tiental spelletjes waarbij stickers verdiend konden worden. De spelletjes hadden in veel gevallen een link met korfbal, denk aan gooien of rollen met een bal en spelletjes met een korf. De behaalde en zeer gewilde stickers konden op de achterkant van de kleurplaat worden geplakt en aan het einde van de middag werd deze geseald, waardoor je gelijk een leuk aandenken had.

De opkomst bij de wedstrijden was vooral vanuit Het Bastion groot, die school was maar liefst met 6 teams vertegenwoordigd. De Molenvliet en De Rietvest hadden ieder 2 teams en er deden ook nog enkele kinderen van De Cocon mee. De 10 teams hebben korte wedstrijdjes gespeeld, wat voor niet-korfballers toch wel een lastige opgave bleek te zijn. Maar zeker in de tweede wedstrijdjes bleken de kinderen snel te hebben geleerd en wat meer van het korfbal te begrijpen. De strafworpen die in de rust werden genomen gingen er ook steeds vaker in. Na afloop van de wedstrijden is nog een eindstand opgemaakt, de winnaar in de poule van groep 3 was Bastion 6 en de winnaar bij groep 4 was Rietvest 1.

De middag werd afgesloten met de prijsuitreiking voor de 2 winnende teams, waarbij ieder kind dat aan de wedstrijdjes heeft meegedaan een medaille kreeg. Voor alle kinderen was een door Strootman Trading beschikbaar gestelde snoepzak beschikbaar. Zoals gezegd een geslaagde dag die hopelijk nog leden zal opleveren. DSO is in ieder geval weer positief aanwezig in het Klundertse verenigingsleven. Rest mij om iedereen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan de organisatie van en op deze middag te bedanken voor de inzet.

{gallery}/schoolkorfbal/2009/minitoernooi04032009{/gallery}