Doelpuntrijk en zonnig koppelschiettoernooi

19 juni 2005door Webmaster

KLUNDERT – DSO heeft zaterdag het korfbalseizoen op doelpuntrijke wijze afgesloten. De club organiseerde op de laatste zaterdag het traditionele koppelschiettoernooi en mede door het schitterende weer werd dat een zeer geslaagd evenement.

Koppelschieten
Dit jaar werd voor het eerst ook bij de aspiranten het dubbelschieten vervangen voor koppelschieten. In plaats van één tegen één namen nu twee schutters het op tegen een ander koppel. Erg gezellig, en korfbal staat natuurlijk bekend als een sport waar samenspel belangrijk is. Bij de welpen en pupillen werd wel één tegen één gespeeld en in die poules kwamen zo’n 20 kinderen in actie. Bij de aspiranten en senioren telden we niet minder dan 51 koppels en dat betekende een vol korfbalveld.

Annika van Wensen en Birgit Verkaik kampioen
Bij de allerkleinste korfballers ging de finale tussen Annika van Wensen en Lisa Endeman. Het was ontzettend spannend, maar uiteindelijk wist Annika de wedstrijd nipt met 19-18 te winnen. Bij de pupillen nam Marloes van Bezooijen het op tegen Birgit Verkaik, die als welp het toernooi in 2003 al eens wist te winnen. Ook dit jaar ging Birgit er met de hoofdprijs vandoor: 22-18.

Schreuders en Driesse schieten scherp
Jong geleerd is oud gedaan, dachten Anita Lips en Benjamin Eland waarschijnlijk. In 1999 stonden ze nog tegenover elkaar in de welpenfinale (Anita won toen met 19-16), nu namen ze het in de aspirantenfinale als koppel op tegen Nada Hussein en Frank Posthumus. De overwinning ging met 18-22 naar Nada en Frank, die het toernooi vorig jaar ook al won.

Bij de junioren en senioren verloren Sander Driesse en Arnold Schreuders hun eerste wedstrijd, maar daarna stoomden ze door naar de finale. In die finale werden ook Patrice Punt en Peter Leendertse verslagen: 29-26. De warme en gezellige dag werd afgesloten met een barbecue.

{gallery}/dubbelschieten/2005{/gallery}