BN DeStem: Leerlingen leren de fijne kneepjes van het korfbal

13 mei 2009door Webmaster

Basisschoolleerlingen leerden gisteren de beginselen van het korfbal. Les 1: schieten op de korf en verdedigen.

schoolkorfbaltraining 2009.jpgKLUNDERT – Om hen op het schoolkorfbaltoernooi van woensdag 27 mei voor te bereiden, leerden de jeugdleden van korfbal DSO de leerlingen van de groepen 5 tot en met 8 van de Klundertse basisscholen gisterenavond de fijne kneepjes van het korfballen.

In groepjes van vijf kregen de deelnemers les in het schieten op de korf.  De training vond plaats op het korfbalveld van DSO. Het is dit jaar de 33e keer dat korfbalvereniging DSO het schoolkorfbaltoernooi houdt. Werd het toernooi alle voorgaande jaren door DSO alleen georganiseerd, dit jaar is ook korfbalvereniging Vios uit Willemstad bij de organisatie betrokken. In een eerder stadium was ook korfbalvereniging Zevenbergen betrokken bij de organisatie, maar door gebrek aan belangstelling is de Zevenbergse vereniging afgehaakt.

“We willen het korfballen meer regionaal promoten en hebben er dit jaar voor gekozen om het schoolkorfbaltoernooi voor alle scholen in de gemeente Moerdijk open te stellen”, vertelt Ruben Karel van DSO. “Jammer genoeg doen alleen basisscholen uit Fijnaart, Klundert, Zwingelspaan en Willemstad mee.”

Volgende week dinsdag is er weer een korfbaltraining. Dan komt recordinternational en sterspeler van Nederland, Leon Simons, naar Klundert om de deelnemers alles te leren over het korfballen.
(Arikel uit de BN DeStem, 13 mei 2009)

Volgende week dinsdag 19 mei wordt de tweede en laatste korfbaltraining gegeven. Deze wordt zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen verzorgd door Leon Simons. Bij de eerste training waren ongeveer 75 kinderen aanwezig die allemaal enthousiast bezig zijn geweest met korfballen.

Dus nog even de gegevens op een rij:

Wat:       Schoolkorfbaltraining o.l.v. Leon Simons

Hoelaat:  19.00 – 20.00 uur