9e DSO Mini-korfbaltoernooi op 8 februari

3 februari 2012door Webmaster

Op woensdag 8 februari 2012 organiseert ckv DSO haar jaarlijkse mini-korfbaltoernooi voor de kinderen uit de groepen 3 en 4 in Sporthal De Niervaert te Klundert. Tegelijkertijd zijn er ook spelletjes voor de kinderen uit de groepen 1 en 2. Het toernooi wordt dit jaar voor de 9e keer gehouden en is vanaf het begin een groot succes geweest. Het mini-korfbaltoernooi wordt gehouden op de woensdagmiddag om vooral de jongste jeugd te laten kennismaken met korfbal.

Het is een mooie overbrugging naar het voorjaar, waarin het Klunderts Schoolkorfbaltoernooi wordt georganiseerd voor de groepen 5 t/m 8. Wij hopen dat deze bekendheid met korfbal in het algemeen en DSO in het bijzonder tot verdere toeloop van leden in deze leeftijdscategorie leidt, een doelstelling die de laatste jaren ruimschoots is behaald gezien de toename van het aantal leden. De eerste toernooien werden alleen nog wedstrijden gespeeld, maar sinds 2009 is er ook een spelletjescircuit voor de kinderen uit de groepen 1 en 2. De opkomst is in de loop der jaren ook steeds toegenomen van ongeveer 40 spelers tot nu al meer dan 60 spelers en rond de 50 deelnemers aan de spelletjes.

De teams die het toernooi spelen bestaan uit tenminste 4 kinderen uit groep 3 en/of 4, dit mogen 4 meisjes of 4 jongens zijn, maar liever nog een mix hiervan. Aan de spelletjes kan individueel meegedaan worden. Opgeven is niet nodig, iedereen kan gewoon naar de sporthal komen. De speelsters en spelers die aan het toernooi meedoen mogen tussendoor ook aan de spelletjes meedoen.De aanvangstijd van het toernooi is 13:30 met als eindtijd ca. 15:30. Het toernooi is geheel gratis. DSO is een bloeiende korfbalvereniging met ruim 260 leden, die bekend staat om haar gezelligheid, sportieve prestaties en het grote aantal georganiseerde activiteiten. In 2009 werd het 50-jarig bestaan gevierd en in het voorjaar 2010 is de nieuwe accommodatie met een drietal kunstgrasvelden sportief in gebruik genomen.

Poster minitoernooi_2012