Eerste (strand-)training selectie senioren en junioren zit erop

17 augustus 2009door Webmaster

Afgelopen zaterdag, 15 augustus, zijn de selecties van senioren en junioren gestart aan het nieuwe korfbalseizoen. De start was dit jaar niet op het DSO-veld, maar op het strand van Ouddorp.

Zaterdagochtend was het verzamelen voor de selectie om aan haar eerste training te gaan beginnen op het strand van Ouddorp. Nog niet alle vakantiegangers waren aanwezig, maar de meeste waren toch al wel present. De palen, korfen en ballen waren allemaal ingeladen in de aanhanger, dus op naar het strand. Ook gingen er nog een clubje “supporters” mee naar het strand.

Aangekomen op het strand werden de korfbalpalen opgezet en werden de ruggen ingesmeerd met zonnebrand. Dit was wel nodig, wat de zon scheen lekker en er stond een een aardig windje, maar niet te veel. Klaar voor de eerste training op het strand.

De training begon met een warming-up, daarna volgde de eerste loopoefeningen, en toen pas werden de korfen opgezocht. Er werd lekker getraind, waarbij de “supporters” de selectie de nodige aanmoediging gaven als ze weer even een zware conditieoefening moesten ondergaan. (dit natuurlijk van een strandhanddoek en onder het genoot van een heerlijk verfrissend biertje, maar dit geheel terzijde!!). Na een goede twee uur ploeteren in het zand, zat de eerste training erop en werd er aansluitend een verfrissende duik genomen in de Noordzee. En werd het terras opgezocht voor een heerlijk verkoelend drankje. Daarna werden de strandhandoeken opgezocht om even lekker uit te rusten en verder bij te kleuren.

Al met al was het een geslaagde en gezellig dag.

Eén van de “supporters”, Ruben

{gallery}/wedstrijdverslagen/2009/15082009{/gallery}