DSO te sterk voor Good Luck

27 september 2020door Webmaster

Na de nederlaag van vorige week tegen Blauw-Wit was DSO uit op revanche. In Middelharnis kwam DSO een stuk beter voor de dag en dat resulteerde in een 13-17 overwinning. Dat de overwinning niet veel groter uitviel was vooral te wijten aan de vele gemiste kansen.

Al in de eerste 10 minuten bleek DSO veel te sterk voor de thuisploeg. Vorig jaar troffen beide ploegen elkaar nog in de vierde klasse en ook toen was het verschil groot. DSO nam direct afstand en middels goed verzorgd korfbalspel werd Good Luck bij vlagen weggespeeld. Toch bleef de marge maar klein, DSO miste veel opgelegde kansen. Good Luck probeerde in 1 vak middels terugzakkende heren het spel wat te ontregelen en dat lukte vrij aardig, DSO was niet koelbloedig genoeg om dit af te straffen.

In de tweede helft liep DSO aanvankelijk wel uit naar een ruimere voorsprong, met name doordat 1 vak steeds snel scoorde. Spannend was het allang niet meer en doordat er nog altijd veel kansen gemist werden zakte de amusentswaarde naar een bedenkelijk niveau. In het restant van de wedstrijd scoorde beide ploegen nog wat doelpunten en gebeurde er verder weinig spannends. In de slotfase mocht Daan Eland zijn debuut nog maken in het eerste en hij pikte middels een strafworp ook nog een goaltje mee. De eindstand werd uiteindelijk 13-17.

Een weinig enerverend potje dus, maar wel gewoon weer 2 punten. DSO staat nu op 6 punten uit 4 wedstrijden en dat is gewoon prima. Wel staan er nog een aantal pittige duels op het programma, te beginnen met aanstaande zaterdag thuis tegen Stormvogels. Een oude bekende, al zijn beide ploegen elkaar de laatste jaren wat ontlopen. De wedstrijd begint zaterdag om 16:00 uur.