DSO start de zaalcompetitie met een overwinning

15 november 2023door Webmaster

Na een veldseizoen waarin DSO bij vlagen liet zien de best korfballende ploeg uit de poule te zijn, kwam de ploeg helaas net te kort voor het gewenste kampioenschap. Wel hebben ze veel over zichzelf geleerd en op sommige momenten ook over de nodige wedstrijdbeleving die werd gemist, maar die ervaring kunnen ze mooi meenemen naar de zaal. Ook daar wil DSO weer mikken op de bovenste plek, al is dat met bijvoorbeeld een Korbatjo die buiten 1e klasse spelen een mooie uitdaging te noemen. Na weer een prima oefencampagne was ’t Capproen in Hellevoetsluis de eerste tegenstander van dienst. Een naar verwachting stugge ploeg, met aardig wat lengte bij de mannen en waar strijdlust voorop zal staan.

De Klundertenaren startten goed aan de wedstrijd, want al in de eerste minuut kwamen ze op voorsprong. Verdedigend werd er goed druk gegeven, waardoor ’t Capproen steeds snel de bal kwijt was. DSO daarentegen had moeite om tot meerschotaanvallen te komen, mede door de lange heer van ’t Capproen, dat is op zich niet erg zolang de bal er maar in gaat alleen was het de thuisploeg die dat in de 10e minuut eerst voor elkaar kreeg. Na die goal ging het even snel in de minuten daarna, DSO kwam weer voor, ’t Capproen maakte gelijk en nog een keer dat riedeltje zorgde voor een 3-3 tussenstand. De ploeg uit Hellevoetsluis schakelde naar achterverdedigen, waar DSO op het begin nog wat slordig mee om ging, maar uiteindelijk gewoon simpel afstrafte met een raak schot. ’t Capproen maakte in de eerste beste aanval daarna gelijk, maar toen DSO in de laatste minuten voor de rust nog even aanzette wisten ze met 4 goals het gat te slaan naar 4-8.

Verdedigend stond DSO als een huis, maar 4 goals tegen en veel snelle balveroveringen waren daar het bewijs van. Aanvallend zat er meer in dan er nu uit kwam, al is het die eerste wedstrijden voor het ‘echie’ altijd weer even wennen aan de ander soort druk die er bij komt kijken. De invallende heer bij ’t Capproen schoot ze na rust direct knap op 5-8, maar DSO wist al snel het verschil weer groter te maken. Bij de 5-10 stokte het heel even, al lag dat zeker niet aan de kansen die werden gecreëerd want die waren er genoeg. In de 2e helft bleef DSO gelukkig ook zeer sterk verdedigen, waardoor de aanval de tijd werd gegund om de doelpunten te gaan maken. Door een mooie doorloopbal stond even later eindelijk die 6 doelpunten verschil op het bord, waarna de rest van de wedstrijd de teams om de beurt bleven scoren. Het eindschot was voor de thuisploeg die de 9-14 eindstand op het scorebord zetten.

Uiteindelijk kon DSO terugkijken op een niet heel hoogstaande wedstrijd, maar gaan ze wel lekker met de eerste 2 punten van dit seizoen naar huis. En die 2 punten waren ook precies waar DSO voor naar Hellevoetsluis was gekomen. Volgende week staan de eerste thuiswedstrijden in de Niervaert op het programma. Met om 15:10 DSO 2 tegen TOP 4 en daarna om 16:20 DSO 1 tegen Focus 1. Tot dan allemaal!