DSO presteert het weer

11 januari 2009door Webmaster

DSO 1 moest naar Goes om tegen TOGO te spelen. Togo kende een bliksemstart en had binnen 8 minuten een 4-0 voorsprong opgebouwd. In tegenstelling tot eerdere wedstrijden met een achterstand bleef DSO in een goed resultaat geloven. DSO ging steeds beter in de organisatie spelen en zette verdedigend heel veel druk. Na 5-2 achter ging het pas echt lopen binnen enkele minuten kwamen ze gelijk om vervolgens een voorsprong te nemen welke met rust eindigde in een 5-9 voorsprong.

Direct na rust vergrootte DSO weer binnen enkele minuten de marge naar zes doelpunten 5-11. Daarna viel de DSO aanval ver terug en kon bijna twintig minuten niet tot scoren komen. In deze fase had DSO geluk dat ook TOGO maar 1 maal kon scoren. Enerzijds door het goede verdedigen van DSO, maar ook dankzij hun falen in de opgelegde kansen die ze ook kregen. Na deze fase liep DSO uit naar een 7-15 met nog 2 minuten te gaan. In deze laatste 2 minuten gebeurde scorend van alles. DSO en Togo scoorden beiden 8-16 daarna was de pijp leeg bij DSO en lieten ze het verdedigend gaan zodat TOGO nog driemaal op rij kon scoren. Al met al een verdiende en knappe overwinning. De tweede op rij dit jaar.

DSO 2 speelde uit in Oost- Souburg tegen de nummer laatst, Fortis. Er werden door DSO steeds maar korte aanvalsmomenten gecreëerd waarbij de kansen te weinig werden verzilverd. Op de beslissende momenten werd dan wel gescoord. Door met name voldoende verdediging wist DSO 2 net te winnen.

Blauw Wit 2 – DSO 3 was een wedstrijd tussen de koplopers van de poule. DSO 3 heeft een voorsprong van 2 punten op Blauw Wit, dus bij winst zou er definitief afstand genomen kunnen worden. Blauw Wit startte echter sterk en stond snel met 2-0 voor. Gelukkig wist DSO de aansluiting te vinden en kon het weer gelijk komen op 2-2. De hele eerste helft ging gelijk op, waarbij beide ploegen om en om scoorden. DSO had moeite met de fysiek sterke heren; en ook het dames-viertal van Blauw Wit was duidelijk van andere orde dan van de andere tegenstanders uit de poule. Aan het einde van de eerste helft wist DSO echter toch een kleine voorsprong te pakken en met een 5-6 voorsprong werd er gerust. Ook na rust wist DSO niet definitief los te komen. Vlak voor tijd stond de score 9-9 op het bord en kon het alle kanten op. 2 minuten voor tijd scoorde Herbert Giljam met een mooi afstandschot de 9-10, maar helaas wist Blauw Wit in de laatste minuut toch nog de gelijkmaker te maken. Eindstand 10-10. Al met al een terechte uitslag gelet op het verloop van de wedstrijd. Het goede nieuws is dat DSO de voorsprong van 2 punten op Blauw Wit behouden heeft en dus alles nog in eigen hand heeft.

DSO 4 scoorde soepel tegen Scheldevogels uit en stond binnen een kwartier met 6- 0 voor. Met mooie acties werd door de meeste DSO 4 spelers doelpunten gescoord. Na de rust liep het wat moeizamer qua scoren en werden het her en der wat foutjes gemaakt. Het bleef lang 2-12. Uiteindelijk won DSO met 4 doelpunten tegen en 16 voor.

DSO 5 startte slecht tegen KCC. Er werden heel veel kansen gecreëerd werden, maar niet afgemaakt. De tegenpartij deed dat wel een nam een 0-3 voorsprong. Later in de eerste helft, kwam DSO gelijk en ontstond een gelijkopgaande eerste helft, waarin er aan DSO-zijde alleen maar door de 2 Marcels gescoord werd. Ruststand 7-6. Na rust een goede invalbeurt van Annette Verschuren met 3drie doelpunten. Hierdoor ontstond een voorsprong van 4 doelpunten, die uiteindelijk niet meer weggegeven werd. Einduitslag 14-10.

DSO 6 moest op zaterdagavond aantreden tegen Kinderdijk 8. Het was erg rustig op de tribune. Kinderdijk opende de score waarna DSO snel het tegendoelpunt scoorde. De wedstrijd ging gelijk op met een 5-4 voorsprong in de rust. Na de rust met veel wissels aan beide kanten werd er behoorlijk gescoord. Uiteindelijk ging DSO er met de winst van door, eindstand 13-9, Ies Hollemans en Irene Keller scoorde beide vier keer.

DSO jeugd
Zowel F1 als F2 moesten de uitwedstrijd tegen Vios spelen, maar wel in onze eigen hal in Klundert. De F1 begon goed aan de wedstrijd. Er werd goed overgespeeld, alleen kwamen we moeilijk vrij om te schieten. Na een paar minuten maakte Ruby Tanis wel het eerste doelpunt. Na de strafworpen en de rust werd er ook in de tweede helft weer goed aangevallen en verdedigd, maar kon Vios toch een doelpunt maken. F1 liet dit niet op zich zitten en door en mooi ver schot van Jiska Giljam werd de eerste overwinning in de zaal binnengehaald: 2-1 gewonnen. F2 speelde ook tegen Vios en het werd een goede wedstrijd. De tegenstander werd zo goed verdedigd dat ze bijna geen kans hebben gehad. De ballen werden snel onderschept, waardoor er veel kon worden aangevallen. In de eerste helft scoorde Britt Winde twee mooie schoten, ruststand 2-0 dus. Na de rust deden Fabiënne Broere en Lieke Giljam hetzelfde, zodat de eindstand van 4-0 werd bereikt. Ook voor F2 een mooie overwinning. Beide teams konden ook de strafworpen die tussendoor worden genomen met veel doelpunten winnen. Het gaat dus de goede kant op met de resultaten, we missen alleen nog wel de jongens, vooral in de leeftijd 6-10 jaar. Dus jongens uit Klundert, we kunnen je goed gebruiken, wil je een leuke uitdagende sport gaan doen, kom dan korfballen!

Uitslagen 10 januari

TOGO 1 – DSO 1 11-16