DSO pakt eerste punten op het veld

1 april 2018door Webmaster

Na het zaalseizoen met een gelukkig einde stond dit weekend alweer de eerste wedstrijd van het vervolg van het veldseizoen op het programma. DSO heeft dit veldseizoen eigenlijk niets meer te verliezen, want het staat met 0 punten uit 7 wedstrijden onderaan. Desondanks wil DSO er nog wel alles aan doen om elke wedstrijd punten binnen te slepen en zal dan ook elke keer vol met strijd spelen. Deze keer kwam de selectie van ODO op bezoek. Het tweede gaf even eerder op de middag al het goede voorbeeld door van ODO 2 te winnen, dus DSO stapte ondanks het verschil op de ranglijst vol goede moed het veld in. Met de wisseling naar het veld is er nog een kleine aanpassing geweest in het team, zo is Frank door aanhoudende scheenklachten naar het 2e gegaan en heeft Olaf de omgekeerde weg bewandeld.

DSO begon met in de aanval Olaf, Erik, Marieke en Angelique en in de verdedigingen Martiena, Naomi, Jean-Paul en Jasper. Of het onderschatting was van ODO’s kant of juist het geduldige goede spel van DSO, maakt niet veel uit. Want DSO kwam verrassend sterk op voorsprong en liep uit tot maar liefst 6-0. ODO deed wel wat terug en maakte het gat kleiner naar 7-4. DSO pakte de draad echter weer op en kon na rust verder bouwen op een 9-5 voorsprong.

In de rust werd nog aangegeven dat wanneer ODO weer dichterbij zou komen, DSO zich niet van de wijs moest laten brengen. Dit gebeurde gelukkig ook niet. ODO wist redelijk snel op 2 punten verschil te komen, maar door 2 belangrijke doelpunten van een goed spelende Olaf werd het verschil meteen weer terug gebracht naar 4. DSO kwam ook in de tweede helft sterk voor de dag, en in plaats van dat de bezoekers dichterbij kwamen wist DSO het gat nog groter te maken en kwam het zelfs nog op 15-8. Dat ODO, maar stug bleef achterverdedigen en zelf ballen bleef weggooien vond DSO uiteraard prima. ODO kwam nog wel wat terug, maar dat was meer omdat DSO de teugels wat liet vieren. Uiteindelijk wist DSO de eerste 2 punten van het seizoen binnen te slepen met een zeer verdiende 15-11 overwinning!

Volgende week komt het Tilburg van oud-coach Marcel Versteeg op bezoek. Waar zowel het tweede, als het eerste van Tilburg bovenaan staan, wil DSO ze niet zomaar met de punten naar huis laten gaan. Kom ons dan ook allemaal aanmoedigen! DSO 2 start om 14:30 uur en DSO 1 om 16:00 uur, tot dan!