DSO levert strijd

19 mei 2008door Webmaster

Na een aantal weekenden niet gespeeld te hebben verwachtte DSO 1 afgelopen zaterdag Merwede 1. Merwede heeft vorige week punten laten liggen tegen Vitesse 1, waarmee Merwede het kampioenschap niet meer in eigen hand heeft.

De vorige wedstrijd werd met ruime cijfers gewonnen door Merwede. Op een regenachtige zaterdag verliep de wedstrijd moeizaam. In tegenstelling tot de vorige wedstrijd scoorde Merwede niet zo snel. Ook DSO had moeite om het gat van de korf te vinden, Met een stand van 4-9 ging DSO de rust in. Direct na rust scoorde DSO de 5-9. Maar verder bleef qua scoren van beide kanten gelijk op gaan. In de slotfase van de wedstrijd werd door DSO een paar overtredingen gemaakt, waardoor Merwede met strafworpen kon uitlopen. Met een eindstand 9-17 was het voor DSO een verloren wedstrijd. Maar ondanks dat DSO nog steeds onderaan staat werd er wel weer strijd geleverd. Volgende week moet DSO uit spelen tegen Oranje Nassau. Oranje Nassau staat ook in de degradatiezone. De twee punten die DSO heeft op dit moment komt doordat DSO de vorige wedstrijd tegen Oranje Nassau heeft gewonnen. Aanstaande zaterdag liggen er dus weer kansen voor DSO om een wedstrijd te winnen.

De wedstrijd DSO 3- Merwede 4 werd gefloten door Wim Verkijk, omdat de aangewezen scheidsrechter niet op kwam dagen. DSO kwam snel op 2-0 door doelpunten van Jurgen Leijten en Wilbert Bongers, toen 3-1, 6-2 en net voor rust kwam Merwede met 2 doelpunten binnen 2 minuten terug tot 6-4. Het 2e aanvalsvak van DSO had moeite met scoren. Na de rust ging het iets beter in dat vak. Met een eindstand van 12-8 is DSO 3 nog steeds in de race voor de titel. DSO 4 speelde in Kapelle, waar het heel de wedstrijd geen spat regende. In de eerste fase van de wedstrijd verdedigde DSO sterk en creëerde het ontzettend veel kansen. De kansen werden niet omgezet in doelpunten. Ruststand 6-. Na de rust besloot DSO eens wat meer scherpte te tonen. DSO kwam terug tot 8-7, toen de scheidsrechter af floot en verloor dus net.

De 2e wedstrijd van dit seizoen van DSO 6 was thuis tegen Scheldevogels 4. Jouke Roobol en Luuk Verkijk zorgden ervoor dat we compleet konden spelen. Op een wat drassig veld ging het team voortvarend van start. Al snel opende DSO de score en het duurde lang voordat Scheldevogels een doelpunt maakte. De rust werd met 7-1 voorsprong in gegaan, de 2e helft was DSO bijna voortdurend in balbezit. Er werden nog 7 doelpunten gemaakt en de tegenstander scoorde slechts één keer. De einduitslag was 14-2, Mart Stam scoorde 6x, Esther Pannekoek- Loois 3x en Geertje van Nierop scoorde haar eerste doelpunt .Woensdag 21 mei om 20.00 speelt het 6e thuis de inhaalwedstrijd tegen RWA 7.

DSO jeugd
DSO D1 speelde vandaag zijn vierde wedstrijd van het seizoen tegen Springfield. DSO begon de wedstrijd wat rommelig, maar kwam toch vrij snel op 2-0 dankzij 2 doelpunten van Pascal Schneijderberg. Na de vakwissel liep het allemaal een stuk beter en kon DSO al gauw uitlopen tot 7-0, wat ook de ruststand was. Dat de score niet nog hoger uitviel, kwam vooral doordat er te vaak werd geschoten op het verkeerde moment. Na rust ging DSO gewoon door waar het mee bezig was en dat leverde een paar fraaie aanvallen op. Pascal scoorde nog 2x, en werd zo topscoorder van de dag met 4 doelpunten. De eindstand was 12-0 voor DSO. De ploeg staat nu 4 punten voor op de nummer 2, met nog 2 wedstrijden te gaan. Ze kunnen dus nog gelijk komen, maar het doelsaldo van DSO is véél beter. Het D1 stond iets te laag ingedeeld, maar heeft desondanks prachtig korfbal laten zien. De coaches zijn trots op hun team, er zijn nog 2 wedstrijden te gaan! Het kampioenschap staat voor de deur.

Uitslagen 17 mei
DSO 1 – Merwede 1 9-17