DSO glibbert en glijdt naar overwinning op Thor

16 oktober 2022door Webmaster

Op bezoek bij Thor in Rotterdam was DSO er na 2 verlies partijen op gebrand om weer eens de volle buit te pakken. Voor de tweede keer dit seizoen werd er ‘ouderwets’ op natuurgras gespeeld. Alleen vergeleken met het veld in Gouda, lag dit veld er mede door de regen van de afgelopen dagen een stuk minder bij. Al bij het inschieten kwam de ploeg er achter dat het een zware wedstrijd ging worden en ze vooral moesten gaan zoeken naar een goede grip.

DSO kwam al snel op een 0-2 voorsprong, maar net zo snel draaiden de Rotterdammers de wedstrijd weer om en kwamen ze met 3-2 voor. DSO had zoals verwacht vooral veel moeite met het veld. In de aanval waren felle acties bijna niet te doen of er werd weer uitgegleden en ook in de verdediging was het lastig om veel druk in de 1 tegen 1 te blijven geven. Na de 3-2 van Thor die in de 7e minuut viel, lukte het DSO om de rest van de eerste helft geen doelpunt meer tegen krijgen. Want ook toen een zeer lange heer bij Thor in de ploeg kwam bleef DSO geduldig en pakten ze veel afvallende ballen er tussenuit. Aanvallend was het even zoeken naar de juiste invulling en goede kansen. Na de gelijkmaker van Jean-Paul en Arthur die weer zorgde voor een voorsprong, liep DSO in de laatste minuten van de 1e helft uit naar 3-7.

Thor kwam goed uit de rust, forceerde een strafworp en maakte de 4-7. Maar toen begonnen de jonkies van DSO met scoren. Via doelpunten van Per, Maerle, Daan en vervolgens weer Per leek DSO door een gat van 7 doelpunten te creëren de wedstrijd al in het slot te gooien. DSO was verdedigend hardleers en bleef overtredingen maken bij de acties naar binnen van de Rotterdammers. De 5-11 kwam namelijk weer uit een strafworp, waardoor DSO 4 van de 5 doelpunten vanaf 2,5 meter tegen kreeg. Damy en Lotte zorgden ervoor dat het gat op 7 bleef, maar de doelpuntenmachine ging vervolgens uit. DSO wist namelijk een klein kwartier niet te scoren. Waarbij vooral 1 vak het aanvallend lastig had. Daan was door de lengte van zijn heer lastig aanspeelbaar en het tempo viel een beetje weg. Thor speelde aanvallend ook niet heel veel klaar, maar zij schoten nog wel af en toe een afstandsschot erin. Toen ze tot 9-13 terugkwamen, bracht Lotte het verschil 3 minuten voor tijd weer tot 5 door na een klutsbal van dichtbij raak te schieten. De Rotterdammers maakten er nog 2, maar de wedstrijd was eigenlijk al gespeeld. De goed fluitende scheidsrechter floot af bij een 11-14 eindstand.

Belangrijkste van vandaag waren de 2 punten en dat iedereen ondanks het glibberen en glijden heel is gebleven. DSO staat nu samen met NIO en ADO 2e met 2 punten minder dan Trekvogels, al heeft ADO nog een wedstrijd tegen Gemini tegoed. Volgende week is Paal Centraal de laatste tegenstander voordat de returns gaan beginnen. De E1 is dan team van de week en de wedstrijd start zoals gebruikelijk om 16:00 uur. Tot dan weer allemaal!