DSO blijft knokken

12 april 2009door Webmaster

DSO 1 leek er een gemakkelijke middag van te maken en kwam al snel met 3-0 en 7-4 voor, maar verzuimde voor rust de wedstrijd op slot te gooien. Veel gemiste kansen en slordig verdedigen hielden SKV in de wedstrijd en ging zelfs de rust met 8-8 in. Na de rust werd het een wedstrijd op zichzelf.

Maar liefst 6 doelpunten (totaal door beide teams gescoord) in 3 minuten brachten SKV een verdiende voorsprong 13-11 voorsprong. DSO bleef voor een winnende uitslag gaan en knokte zich fantastisch terug. Binnen 5 minuten was de achterstand weer omgezet in een voorsprong. Met nog enkele minuten te gaan was de spanning om te snijden. Beide teams konden niet de rust vinden en wisselde fouten en gemiste kansen met elkaar af. Al met al een verdiende 14-15 overwinning voor DSO waardoor de kansen om te handhaven nog steeds aanwezig zijn. DSO 2 en 3 deden ook goede zaken en kunnen bovenin het klassement blijven meedraaien.

DSO jeugd

DSO C1 speelde een uitwedstrijd tegen Juliana. DSO begon de wedstrijd met vertrouwen, na de 6-0 overwinning van vorige week. DSO kreeg steeds meer grip op de wedstrijd, het duurde alleen lang voordat de ploeg scoorde. Uiteindelijk scoorden Hilbert Schreuders en Marieke Fortuin, waardoor DSO op 2-0 kwam. Dat was ook de ruststand. Na rust ging het wat sneller. De net ingevallen Liza Endeman scoorde de 3-0, waarna Pascal Schneiderberg de 4-0 maakte. Juliana kwam terug tot 4-1, maar Hilbert maakte zijn 2de doelpunt en stelde de zege veilig. DSO speelde een uitstekende wedstrijd en de ploeg staat na 2 wedstrijden bovenaan in de poule.

Na een zeer positieve oefenperiode, waarin DSO D1 heeft laten zien dat ze veel geleerd hebben moest vandaag voor het “echt” gespeeld worden. De wedstrijd begon wat onwennig, de tegenstanders waren best lang en daardoor kon de bal wat minder makelijk naar elkaar gegooid worden. Maar al snel maakte Juliëtte Verhulst de 0-1 en werd de bal snel onderschept door DSO waardoor er vaak aangevallen kon worden. Good Luck kon tot 2-2 aardig bij blijven maar daarna werd er door DSO wel heel makelijk de korf gevonden, de rust stand was dan ook 2-7. Na rust blijf DSO scherp en kreeg alle DSO leden wel kans om te scoren. DSO D1 won uiteindelijk met 4-13. Juliëtte maakte 6 doelpunten, Sarinah maakte er 3, Lieke 2 en Naomi en Annemiek ieder 1 doelpunt.

De eerste wedstrijd van deze veldcompetitie van DSO F2 was erg spannend. Beide teams waren aan elkaar gewaagd. Meteen in het begin van de wedstrijd kreeg DSO veel schotkansen, maar de bal wilde maar niet in de korf vallen. Keep Fit scoorde vervolgens met een ver schot als eerste. De meiden van DSO lieten dit niet op zich zitten en gingen goed door met aanvallen. Lotte Eland scoorde uit een mooie omdraaibal vervolgens 1-1. In de laatste 5 minuten van de wedstrijd waren er nog wel kansen voor DSO, maar werd er niet meer gescoord.

Op www.korfbal.net is te zien hoe leuk de knutselmiddag afgelopen week was.

Aanstaand weekend zullen ruim 50 senioren op kamp in Wintelre gaan.

Uitslagen 11 april

SKV 1- DSO 1 14-15