Na een uiterst spannende wedstrijd vorige week, moest DSO afreizen naar Zaamslag om daar de, op papier lastige, wedstrijd te spelen tegen de winnaar van de vierde klasse voor behoud in de derde klasse. DSO startte beheerst en scoorde prima.

Gesteund door slechts een paar DSO-ers door de Fancy Fair en het familietoernooi begon DSO uitstekend aan de wedstrijd en nam al snel een 1-0 voorsprong. Na de vlotte gelijkmaker van Zaamslag stoomde DSO gestaag door naar 1-6 en leek het een uiterst gemakkelijke middag te worden. Helaas had het eerste aanvalsvak moeite om de vaak lange aanvallen in doelpunten om te zetten en dat gaf Zaamslag de kans om terug te keren in de wedstrijd tot 4-6. Nog voor rust wist DSO echter de voorsprong weer te vergroten naar 4-8.

Na rust scoorde Zaamslag direct, maar liet DSO zich niet van de wijs brengen. Door opnieuw de bal zeer langdurig in bezit te houden werd verhinderd dat Zaamslag aan kon sluiten. Omdat DSO moeite bleef houden met scoren wist Zaamslag nog 1 keer dichterbij te komen, maar uiteindelijk was het klasseverschil eenvoudig te groot en kon DSO de wedstrijd simpel uitspelen. DSO won uiteindelijk met 9-13. Sander Bijl speelde in de rebound een uitstekende wedstrijd en Sander Driesse was aanvallend van grote waarde met 6 treffers. Eindelijk is door DSO een keer een beslissingswedstrijd gewonnen en daarmee afgerekend met een jarenlang syndroom!

Door de overwinning blijft DSO in de derde klasse en moet kampioen Zaamslag merkwaardig genoeg ook het volgende jaar in de vierde klasse verschijnen. Bijzonder was nog dat Zaamslag gesteund werd door plaatselijke supporters, die helemaal niets met de korfbal te maken hadden, maar vanaf de braderie naar het veld gekomen waren. Ze waren zelfs bereid om de gekochte Duitse vlaggen te verbouwen tot Zaamslag kleuren!

Fancy fair en familietoernooi
Het was een drukte van belang op de velden aan de Ambachtsherenweg. 11 teams deden met mee het toernooi en daarnaast waren er veel mensen op de Fancy- fair afgekomen. Een gezellig en mooie dag om op terug te kijken. Volgende week wordt het seizoen afgesloten met het koppel- en dubbelschiettoernooi. ’s Avonds is er een gezellige barbecue.

Op de site van Zaamslag zijn ook foto’s te vinden.

{gallery}/wedstrijdverslagen/2009/13062009{/gallery}